• Anonym (Framkalla?)

Såå ... om jag skiter i knipövningarna ...

... vad händer då? Kommer det att sluta m framfall och operation? 

Mvh kvinna 54år, m mkt slapp bäckenbottenmuskulatur

• Svar på tråden Såå ... om jag skiter i knipövningarna ...
  • Anonym (Framkalla?)

Eller om ni som bara vill slakta och håna mig iaf intr svarar alls, så jag slipper tro att jag faktiskt fått ett svar. Om ni är övertygade om att jag trollar så vinner ni ju inget på att skriva i tråden; det är väl det riktiga troll vill? Att tråden ska fortsätta med en massa argt argumenterande? Så varför i så fall mata trollet? 

• Anonym (Ana)
    Anonym (Framkalla?) skrev 2026-01-11 21:17:00 följande:
    Tack. Det föll mig inte ens in att tråden skulle tolkas så - men jag borde ju ha kunnat räkna ut det ... 😔

... Nu tror väl folk ännu mer att jag trollar bara för det här svaret, men förhoppningsvis finns det nån vänlig själ som ändå förstår att tråden är genuin, och att det faktiskt är ett ganska stort problem som jag är orolig över.
    Anonym (Framkalla?) skrev 2026-01-11 21:21:08 följande:

PS min signatur skulle vara framfall? Inte framkalla? Jävla autokorrekt ... Och jäval skitdag; allt gåt ju fel idag 😔

Försök att inte ta åt dig och tryckas ned av vad osäkra stackare skriver. Folk är så jävla rädda för att framstå som lättlurade ... Och ffa får de en sån välbehövlig egoboost av att kunna visa att de minsann inte lät sig luras, så det är viktigare att få det sagt än att bara låta det de uppenbarligen tror är en trolltråd dö ut 🤦 Lite lätt tragiskt och synnerligen patetiskt. Oh well.

Hursomhelst, för att svara på din fråga: tyvärr finns det nog en risk att svaret är ja. I samband med mitt första barn försämrades min bäckenbottenmuskulatur markant, och min bm förklarade då i väldigt tydliga ordalag att det var superviktigt att jag jobbade med mina knipövningar, eftersom det annars kunde leda till en massa otrevligheter - i värsta fall framfall i så allvarlig grad att man måste opereras. Så jag skulle nog försöka få till de där övningarna trots allt. Men ffa tycker jag att du ska prata med en gynekolog om detta ? eller kanske en fysioterapeut? Hm ... slår mig nu att jag har dålig koll på vem som vore bäst, men, iaf: boka tid med någon som jobbar med detta så att du kan få professionell vägledning. Nu är du ju iofs 50+, och har du ff inte haft några problem mer än att du märker att musklerna är lite slappa så är det kanske mindre panik för din del, men ändå. Jag tycker ändå att du ska ta det med vården.

Stort lycka till! ❤️
  • Anonym (?)

Förmodligen en spöktråd återigen men- 
    Min kvinna, fött tre barn vaginalt varav minst två i storlek med en rejäl julskinka,  Hon säger sig ha tränat sin muskulatur i bäckenbotten sedan dess. När hon kommer så dras hela Musse ihop och hon klarar knappt att jag är i henne
    Jag köper hennes känsla men ... har inte alls märkt av den. 
    Hur kan det vara sådan skillnad?

• Anonym (m)
    Anonym (?) skrev 2026-01-11 23:05:02 följande:

Min kvinna, fött tre barn vaginalt varav minst två i storlek med en rejäl julskinka,  Hon säger sig ha tränat sin muskulatur i bäckenbotten sedan dess. När hon kommer så dras hela Musse ihop och hon klarar knappt att jag är i henne

Har inte märkt av vad? Hennes känsla?
  • Anonym (Framkalla?)
    Anonym (Ana) skrev 2026-01-11 22:40:26 följande:

PS min signatur skulle vara framfall? Inte framkalla? Jävla autokorrekt ... Och jäval skitdag; allt gåt ju fel idag 😔

Försök att inte ta åt dig och tryckas ned av vad osäkra stackare skriver. Folk är så jävla rädda för att framstå som lättlurade ... Och ffa får de en sån välbehövlig egoboost av att kunna visa att de minsann inte lät sig luras, så det är viktigare att få det sagt än att bara låta det de uppenbarligen tror är en trolltråd dö ut 🤦 Lite lätt tragiskt och synnerligen patetiskt. Oh well.

Hursomhelst, för att svara på din fråga: tyvärr finns det nog en risk att svaret är ja. I samband med mitt första barn försämrades min bäckenbottenmuskulatur markant, och min bm förklarade då i väldigt tydliga ordalag att det var superviktigt att jag jobbade med mina knipövningar, eftersom det annars kunde leda till en massa otrevligheter - i värsta fall framfall i så allvarlig grad att man måste opereras. Så jag skulle nog försöka få till de där övningarna trots allt. Men ffa tycker jag att du ska prata med en gynekolog om detta ? eller kanske en fysioterapeut? Hm ... slår mig nu att jag har dålig koll på vem som vore bäst, men, iaf: boka tid med någon som jobbar med detta så att du kan få professionell vägledning. Nu är du ju iofs 50+, och har du ff inte haft några problem mer än att du märker att musklerna är lite slappa så är det kanske mindre panik för din del, men ändå. Jag tycker ändå att du ska ta det med vården.

Stort lycka till! ❤️
    Men åh ... Tusen tack för ditt svar! Sitter här med tårar i ögonen. Jag mår väldigt dåligt rent allmänt fn och alla de här svaren gjorde mig ganska knäckt om jag ska vara ärlig. Vågade inte titta på tråden igen förrän nu - och då har du svarat så fint ❤️ Tack tack tack! Svaret var ju inte riktigt vad jag hoppades på, förstås, men jag har ju misstänkt att det är så här. Jag vet inte heller vem man ska söka till? Men man kan väl kanske ringa rådgivningen på vc och fråga? Tack igen, verkligen! 🙏❤️
  • Anonym (Framkalla?)
    Anonym (?) skrev 2026-01-11 23:05:02 följande:

Tack för att du iaf inte totalt slaktar mig. Det är en fullt genuin tråd.

Jag antar att skillnaden är antalet barn (jag har fött fem stycken modell större) i kombination med hur tätt barnen kommit (väldigt tätt i mitt fall) i kombination med hur bra man varit på att träna från start. Skönt för henne iaf.
  • Anonym (Linaloppan)
    Anonym (Ana) skrev 2026-01-11 22:40:26 följande:

Så bra skrivet!

Jag hoppas att alla ni dryga äckel som skrivit i tråden känner er riktigt stolta över er själva och dagens största bedrift: att sparka på den som redan ligger! Fy fan säger jag bara. Kräks
    Anonym (Framkalla?) skrev 2026-01-12 02:40:07 följande:
    Men åh ... Tusen tack för ditt svar! Sitter här med tårar i ögonen. Jag mår väldigt dåligt rent allmänt fn och alla de här svaren gjorde mig ganska knäckt om jag ska vara ärlig. 
    Jag säger som ovanstående: ta inte åt dig av vad idioter skriver! Hjärta
  • Anonym (Framkalla?)
    Anonym (Linaloppan) skrev 2026-01-12 02:55:21 följande:
    Så bra skrivet!

Jag hoppas att alla ni dryga äckel som skrivit i tråden känner er riktigt stolta över er själva och dagens största bedrift: att sparka på den som redan ligger! Fy fan säger jag bara. Kräks
    Men åh ... Tusen tack för ditt svar! Sitter här med tårar i ögonen. Jag mår väldigt dåligt rent allmänt fn och alla de här svaren gjorde mig ganska knäckt om jag ska vara ärlig. 
    Jag säger som ovanstående: ta inte åt dig av vad idioter skriver! Hjärta
    Åh, tack!!! Dina ord värmer verkligen ❤️🙏
  • Anonym (Ana)
    Men åh ... Tusen tack för ditt svar! Sitter här med tårar i ögonen. Jag mår väldigt dåligt rent allmänt fn och alla de här svaren gjorde mig ganska knäckt om jag ska vara ärlig. Vågade inte titta på tråden igen förrän nu - och då har du svarat så fint ❤️ Tack tack tack! Svaret var ju inte riktigt vad jag hoppades på, förstås, men jag har ju misstänkt att det är så här. Jag vet inte heller vem man ska söka till? Men man kan väl kanske ringa rådgivningen på vc och fråga? Tack igen, verkligen! 🙏❤️
    Ingen orsak ❤️ Stort lycka till nu, som sagt, och hoppas att du mår bättre igen snart!
  • Anonym (Ana)
    Anonym (Linaloppan) skrev 2026-01-12 02:55:21 följande:
    Kan inte annat än att hålla med. Man kan ju alltid hoppas att iaf nån av dem har vett att inse sitt misstag och är stor nog att faktiskt be om ursäkt. 
  • Anonym (Ghjkl)

I mitt fall ja, men jag hade även en förlossningsskada som gjorde knipövningar omöjliga innan operationen jag nyligen gjort. Helt sjukt att kunna knipa igen. Har gått många år utan att det fungerat.

Svar på tråden Såå ... om jag skiter i knipövningarna ...