Tyra myra skrev 2026-01-14 11:51:08 följande:
Jag tror inte att FL:s skribenter är vare sig rikare eller fattigare än den flesta. Tror inte heller att vi lider mera av psykisk ohälsa än genomsnittet.
Jag tror att det är ett litet antal skribenter med väldigt speciella personligheter som skriver under flera olika nic och därför överröstar alla andra.
Därför borde antalet nic per person begränsas. Helst borde manhelt ta bort den dubbla anonymiteten.
Framförallt så tror jag att det är vissa skribenter som syns mest och som är annorlunda än genomsnittet. För lite sen såg jag en annan tråd som ifrågasatte just varför inte folk på FL verkar ha förmågan att tänka positivt. Där var det flera som svarade att de mer eller mindre hatade folk som skulle vara så "positiva och hurtiga", och någon gick så långt som att påstå att "tänk positivt"-människor skulle vara psykopater, eftersom de inte verkade ha "mänskliga känslor", dvs negativa känslor.
De flesta som vill ha framgång i livet får lära sig att positivt tänkande och att se möjligheter istället för problem är A och O, om man ens vill ha någon framgång att tala om.
Jag tror verkligen inte att människor som har högre utbildning och välavlönade jobb på det stora är människor som "hatar" positiva människor. Dessutom bör man iallafall visa upp en positiv fasad på sitt arbete. Gör man inte det är man nog inte lämplig för sitt arbete/ sin yrkesroll.