Anonym (C) skrev 2026-01-12 22:12:13 följande:
Hur gammal är du? De flesta kvinnor vill inte ha en oskuld som är 30+ men det kan finnas några som inte skulle bry sig. Men då gäller det att du verkligen har andra kvaliteter. Att vara rädd för att bli nobbad är inte sexigt, det finns blyga och introverta som vågar . Det måste du träna bort. Enklast att försöka IRL snarare än på nätet. Och en terapeut kan absolut vara till hjälp. Det är inte hopplöst även om det är svårt och du kanske inte har oddsen på din sida, men det är inte omöjligt, och det mesta hänger på dig, vad du vågar.
Jag tror att det här med oskulden inte är något jättehinder. Utan det är det vanliga som verkligen gäller, kvinnor tittar efter inre och yttre egenskaper. Konstigare än så är det inte.
Oskuld är ju något som kan ändras. Men gillar man inte någons utseende eller person så matchar man inte.
Så det svåra är att hitta någon som passar ihop med en själv. Då man får leta mycket. Tyvärr så måste man stå ut med att bli nobbad.
Så frågan är egentligen hur du ska kunna hitta någon som liknar dig själv, så att ni matchar. Och att du då ska våga ta ett initiativ i det läget.
Det handlar om att tänka "Jag törs inte men jag gör det ändå". En slags träning i att göra det man tycker är svårt.
Det går en reality-serie på SVT nu om några svenska män som åker på sholin-träning i ett kloster i Kina. Det är kampsport, men också karaktärsträning den hårda vägen. I grund och botten verkar det (efter 2 avsnitt) hela handla om uthållighet och att kunna följa sin egen långsiktiga vilja. Och att också kunna se vem man själv är på ett tydligt sätt. På vilka sätt man ställer till det för sig själv.