• mqt77

Understimulerad och uttråkad på jobbet

Hej!

Jag håller på med ett bokprojekt och har tänkt att skriva om tillståndet boreout. Boreout är ett slags utmattningssyndrom som orsakas av långvarig understimulans och tristess i framförallt arbetslivet. I likhet med det klassiska utmattningssyndromet orsakat av överstimulans, ger boreout bland annat symtom som trötthet, sömnstörningar, humörsvängningar, koncentrationssvårigheter, nedstämdhet, håglöshet, ångest och depression.
    Jag söker nu personer att intervjua som har, tror sig ha eller har varit drabbade av boreout.

Om du känner igen dig i beskrivningen och kan tänka dig att berätta mer, skriv jättegärna ett meddelande till mig.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Understimulerad och uttråkad på jobbet
  • Anonym (?)

Är man uttråkad på jobbet är det ju lätt att söka sig vidare... Jag har haft turen att alltid ha utmanande uppgifter men vet en kollega som bytte tjänst (inom företaget) eftersom han kände sig uttråkad.

• FannyWo
    Anonym (?) skrev 2026-01-18 09:55:43 följande:

Är man uttråkad på jobbet är det ju lätt att söka sig vidare... Jag har haft turen att alltid ha utmanande uppgifter men vet en kollega som bytte tjänst (inom företaget) eftersom han kände sig uttråkad.

Nu var det ju inte tips på vad man kan göra som TS efterfrågade.
Svar på tråden Understimulerad och uttråkad på jobbet