• Anonym (TS)

Min kille har kvar presenter från exet

Min kille sedan 3 år tillbaka drack kaffe häromvecka. I en mugg som han fått av sitt ex. Som det står jag älskar dig på. Är jag överkänslig som tar illa vid mig? Jag har gett honom en mugg som han aldrig använder utan han använder hellre den där muggen. Och allt jag kan tänka på är hans ex och att han verkar har svårt att släppa taget. Är det fel av mig?

• Svar på tråden Min kille har kvar presenter från exet
  • Anonym (Mugg)

Jag hade gjort en rensning i det skåpet där muggar förvaras, slängt udda och kantstötta och då hade den muggen åkt ut i den skåprensnimgen.

• Anonym (du)
    Anonym (d) skrev 2026-01-14 14:43:19 följande:
    Ibland tror jag att folk bara är här för att vara motvalls och provocera.
    Ibland tror jag att det här är ett diskussionsforum där olika åsikter får uttryckas.
  • Anonym (du)
    Anonym (Mugg) skrev 2026-01-14 15:14:24 följande:

Jag hade gjort en rensning i det skåpet där muggar förvaras, slängt udda och kantstötta och då hade den muggen åkt ut i den skåprensnimgen.

Om någon rensade ut saker som tillhör mig och har betydelse för mig, då skulle jag fundera över relationen till den personen. Kanske skulle jag rensat ut personen som gjorde så. 
  • Anonym (Mugg)
    Anonym (du) skrev 2026-01-14 15:17:01 följande:
    Om någon rensade ut saker som tillhör mig och har betydelse för mig, då skulle jag fundera över relationen till den personen. Kanske skulle jag rensat ut personen som gjorde så. 
    För en slängd mugg? Förvånad
  • LaFontaine
    Anonym (Mugg) skrev 2026-01-14 15:36:10 följande:
    Nu ställdes inte frågan till mig, men jag hade blivit väldigt upprörd om någon tagit sig friheten att slänga mina saker. Hade du uppskattat om din partner slängt ut kläder, smycken eller hudvårdsprodukter som är dina?
  • Anonym (Mugg)
    LaFontaine skrev 2026-01-14 15:45:39 följande:
    Nu ställdes inte frågan till mig, men jag hade blivit väldigt upprörd om någon tagit sig friheten att slänga mina saker. Hade du uppskattat om din partner slängt ut kläder, smycken eller hudvårdsprodukter som är dina?
    Jag tycker inte det går att jämföra över huvudtaget. 
  • Anonym (du)
    Anonym (Mugg) skrev 2026-01-14 15:36:10 följande:
    Om det är en mugg som jag vill ha kvar så är det inte okej att nån slänger den bara för att. 
  • Anonym (du)
    Anonym (Mugg) skrev 2026-01-14 15:55:24 följande:
    Det är mer principen, vad någon tar sig frihet att göra med mina saker. Det handlar inte om muggen, utan om respekt för mig och det som är mitt. 
  • Anonym (Mugg)
    Anonym (du) skrev 2026-01-14 15:55:29 följande:
    Om det är en mugg som jag vill ha kvar så är det inte okej att nån slänger den bara för att. 
    Hade jag varit så distanslös så jag satt och flashade med en kaffemugg jag gått från ett ex, fastän jag vetat att det gjorde min make ledsen så hade jag fått tugga i mig att den åkt i soptunnan. 
  • Anonym (Mugg)
    Anonym (du) skrev 2026-01-14 15:56:47 följande:
    Det är mer principen, vad någon tar sig frihet att göra med mina saker. Det handlar inte om muggen, utan om respekt för mig och det som är mitt. 
    Men du tycker det är att visa respekt att sitta och dricka ur den muggen varje dag trots att det sårar din partner?
  • LaFontaine
    Anonym (Mugg) skrev 2026-01-14 15:55:24 följande:
    Vad är skillnaden? Det är mina saker oavsett vem
    som gett mig dem. 
  • Anonym (L)
    Anonym (TS) skrev 2026-01-12 21:54:30 följande:
    Min kille har kvar presenter från exet

Min kille sedan 3 år tillbaka drack kaffe häromvecka. I en mugg som han fått av sitt ex. Som det står jag älskar dig på. Är jag överkänslig som tar illa vid mig? Jag har gett honom en mugg som han aldrig använder utan han använder hellre den där muggen. Och allt jag kan tänka på är hans ex och att han verkar har svårt att släppa taget. Är det fel av mig?

Antingen tycker han om att dricka ur just den muggen, vanans makt, eller också vill han retas med dig. Svårt att veta.
  • Anonym (L)

Varför inte bara tala om att du stör dig på det? 

• Anonym (L)
    Anonym (TS) skrev 2026-01-14 11:00:47 följande:

Ni är många som är väldigt hårda i den här tråden. Jag bryr mig som sagt inte om andra saker han fått av exet. Typ alla hans kläder, saker, möbler kommer från exet. Vi sover i deras gamla säng och bor i deras gamla hus. Och det rör mig inte i ryggen. På andra sidan muggen finns även en bild på hans ex, som han dessutom inte har en bra relation med. Det känns bara konstigt för mig. Allra helst eftersom jag vet historien bakom och när han fick den och så. Och jag har som sagt gett honom en liknande mugg i samma modell, men ändå fortsätter han använda den. Det är väl mer att det känns konstigt för mig, men det är vad det är. Och av den här tråden att döma är det mig det är fel på, så nu vet jag det och kan gå vidare med mitt liv.

Nej, det klart att det kan reta dig! Speciellt när du tydligen redan har sagt att du retar dig  på det. 
  • molly50
    Anonym (du) skrev 2026-01-14 14:41:19 följande:
    Infon om fotot kom långt senare i tråden, och det ändrar min syn på just den här muggen.

Men en vanlig massproducerad mugg med tex tycker jag inte är särskilt personlig, även om det står jag älskar dig på den. 

Absolut, vi kan vara oeniga, det är helt okej för mig. 
    Man kanske inte alltid kommer ihåg att ta med allt i trådstarten. Så även om den informationen kom senare så tycker jag att den är mer avgörande än själva texten.
    Så jag tycker det är onödigt att gå så hårt åt TS.
  • molly50
    Anonym (d) skrev 2026-01-14 14:43:19 följande:
    Ibland tror jag att folk bara är här för att vara motvalls och provocera.
    Ja,ibland så undrar man.
Svar på tråden Min kille har kvar presenter från exet