• Anonym (Undrar)

Vad är Amigo Web?

Hej

chansar och ser om någon vet.
    Ett stort tågbolag i Sverige som söker personal använder sig av något som heter ?Amigo Web?. Är det någon själ här som vet vad det är för program eller vad det används till?

Vill gärna höra om någon vet innan jag ställer frågan till företaget.

• Svar på tråden Vad är Amigo Web?
  • Tremere

Har du ens provat att googla eller fråga AI innan du skriver här?
    Amigo är ett rekryteringsverktyg som använda av många olika företag vid just rekrytering.
    Det är alltså inget test i sig, utan mer ett system bakom kulisserna där rekryteringsprocessen administreras. För dig som söker jobb märks det mest genom att du får skapa en profil eller fylla i din ansökan via deras webbsida.

Eller var det något annat du undrar över?

• Anonym (f)
    Tremere skrev 2026-01-13 16:39:01 följande:

Amigo är ett rekryteringsverktyg som använda av många olika företag vid just rekrytering.
    Det är alltså inget test i sig, utan mer ett system bakom kulisserna där rekryteringsprocessen administreras. För dig som söker jobb märks det mest genom att du får skapa en profil eller fylla i din ansökan via deras webbsida.

Så tydligt var det inte, antar att du menar namnet åt andra hållet? Googlade nämligen själv då jag var nyfiken.
  • Solros123
    Tremere skrev 2026-01-13 16:39:01 följande:

Hej
    tack för ditt tålamod. Jag Googlade men blev inte klokare. Eftersom det stod att programmet var meriterande om man kunde hantera det så tänkte jag att det var något annat än ett rekryteringsverktyg, mer som ett arbetsverktyg tänkte jag.
Svar på tråden Vad är Amigo Web?