Behöver råd kring dejting i Sverige – hur gör man?
Hej!
Jag skriver här för att få råd och andras perspektiv kring dejting i Sverige.
Jag är en kille på 24 år som har bott i Sverige i snart 11 år. Jag flyttade hit från ett asiatiskt land som barn och känner mig idag ganska väl integrerad. Jag kan prata och skriva svenska och engelska utan problem, har pluggat/jobbat här och lever ett vanligt svenskt liv.
Trots det har jag haft svårt att träffa någon tjej. Jag har testat dejtingappar som Tinder och Hinge och har fått några matcher, men ofta rinner det ut i sanden snabbt. Ibland vet jag inte riktigt vad jag ska skriva, ibland bor personen väldigt långt bort, och ibland känns det som att intresset aldrig riktigt finns där.
Jag är lugn som person, social, tränar mycket och tar hand om mig själv. Jag försöker utvecklas och bli en bättre version av mig själv, både mentalt och fysiskt. Jag dejtar tjejer av olika bakgrunder, inklusive min egen, men resultatet är ungefär detsamma.
Ibland undrar jag om det kan handla om kulturella skillnader, eller om tjejer är osäkra eftersom jag inte är född i Sverige, trots att jag bott här större delen av mitt liv. Samtidigt vill jag inte dra för stora slutsatser.
Jag undrar därför:
Hur upplever ni dejting idag i Sverige?
Vad uppskattar tjejer hos en kille i början?
Har ni några konkreta tips på hur man kan bli bättre på att skriva, ta initiativ eller träffa folk utanför appar?
Alla råd och ärliga svar uppskattas verkligen.
Tack på förhand!