Svar på jobbansökan
Hej jag fick idag svar på ett jobb jag har sökt. Jag tyckte svaret var så personligt motför vad man brukar få särskilt när det är i en stor organisation. Då brukar de ju oftast vara standardsvaret pga många sökande så har vi gått vidare med andra tack för din ansökan. Ungefär. Det stod även så i mailet jag fick idag de var 70 st sökande på tjänsten. Men det jag tyckte var annorlunda i mailet var att personen i fråga skrev följande. Din profil är intressant men tyvärr når du inte helt upp till de kriterier vi efterfrågar och som andra har i denna konkurrens. Vi uppmuntrar dig att ansöka till framtida lediga tjänster hos oss. Vi ser en stor potential i dig och dina meriter och skulle gärna överväga din ansökan igen på en annan tjänst. det tjockstilta var det som jag reagerade på det känns inte som en grej man bara skriver "som standardsvar" jag kanske är skvatt galen men kan de vara så att de har en tjänst som är påväg ut som passar mina meriter som de tänker att jag kanske kommer att söka? Eller hör det till vanligheten att man skriver ett sådant här svar? :)