Förkyld bebis som inte sover , jag går sönder.
Hon var förkyld precis innan jul mitt i julstressen och vaknade 100 gånger varje natt typ.. Och nu är hon alltså förkyld igen , precis när hon hade blivit frisk. Och hon vaknar hela tiden.. och vill vara nära hela tiden på dagen också, skriker så fort man sätter ner henne.
Hon är 11 månader och världens underbaraste men jag går sönder .. jag känner att jag snart är nära ett sammanbrott. Jag har alltså inte fått sova en sekund i natt, inte igår natt heller men fick sova 3-4 timmar på förmiddagen. Om 3 timmar ska jag upp och väcka storasyster som ska till skolan. Har behövt vänta flera timmar på att kunna gå upp ur sängen och hänga tvätten utan att dottern skriker , hann nästan bli klar och så vaknade hon igen. Skulle fixa disken också men det har jag inte kunnat än.
Pappa finns med i bilden men han är inte här just nu, jag bad honom sova hos en familjemedlem (som han sover hos ibland för det är närmare jobbet) för jag orkar helt enkelt inte ha honom här också när jag är helt slut , det blir ärligt talat bara ännu värre och mer jobb för mig. Mamma har varit här loch hjälpt till lite men hon är ju inte här 24/7.
Ska ha några släktingar över imorgon också (bestämt sedan länge) för jag fyller år. Så jag ska städa och baka tårta och kommer antagligen behöva göra allt medan dottern sitter i barnstol eller lekhagen och gnäller eller skriker och 3-åringen kaosar. Den bästa födelsedagspresenten hade egentligen varit hjälp med barnen hela dagen så att jag får saker gjorda hemma, får sitta ner och dricka kaffe och äta något i lugn och ro, får sova.. Men det kommer ju inte hända utan min födelsedag kommer bli precis lika sönderstressad som dagarna innan julafton, kanske värre till och med.
Jag har ju valt att skaffa barn och det är inte alltid så här . När hon är frisk sover hon ovanligt bra , vaknar och ammar någom gång bara och somnar om lätt,jag har haft tur med det. Men just nu är det helt outhärdligt och jag vet knappt hur jag ska överleva en dag till.
Ville väl mest skriva av mig egentligen men om någon har några tröstande ord eller råd så är jag tacksam .