• Anonym (Pappret)

Ta sig mellan säng och toalett efter klimax?

Det tar emot att fråga, men: Hur gör ni efter sex, när en manlig partner kommit i en, för att förflytta er mellan säng och toalett utan att droppa eller kladda ner?

Vi har inte haft många partners innan varandra och har helt enkelt framarbetat ett system där vi alltid har papper i närheten när vi ska ha sex. När vi är färdiga tar jag en bit papper innan han förflyttar sig och liksom? täpper till, innan jag klumpigt tar mig till toaletten för att hantera och rengöra. 

Har ni andra metoder? Bryr ni er inte om att det rinner eller kladdar i sängen? Känns som en så självklar sak för alla andra att att det blir riktigt jobbigt att fråga?

• Svar på tråden Ta sig mellan säng och toalett efter klimax?
  • Anonym (!)
    Anonym (P. North) skrev 2026-02-28 22:13:30 följande:

Så konstig tråd egentligen, så länge folk/människor knullat har det väl alltid sölats och drällts men något som genom historien alltid på ngt naturligt sätt hanterats genom att torkats av eller på annat sätt bara ordnats liksom...

Fattar inte hur det ens kan bli till en frågeställning...

Förstår verkligen inte heller hur detta skulle kunna vara ett problem. Är väl fullkomligt naturligt och rör sig inte om varken spyor, avföring eller urin.
    Och - JA! Bra sex kan verkligen vara hett, rätt och svett - inklusive kroppsvätskor från deltagarna.
    Har man problem så är det ju enklare att låta bli.
  • Anonym (P. North)
    Anonym (m) skrev 2026-03-01 15:45:36 följande:
    sluta skamma
    Ursäkta?
  • Anonym (K)
    Anonym (!) skrev 2026-03-01 17:41:04 följande:
    Förstår verkligen inte heller hur detta skulle kunna vara ett problem. Är väl fullkomligt naturligt och rör sig inte om varken spyor, avföring eller urin.
    Och - JA! Bra sex kan verkligen vara hett, rätt och svett - inklusive kroppsvätskor från deltagarna.
    Har man problem så är det ju enklare att låta bli.
    Ja jag tycker också det var konstigt.. Men vad det än handlar om för kroppsvätskor/ kladd så behöver man väl som sagt inte vara raketforskare för att lista ut att man kan torka upp det på något sätt, förslagsvis med handduk, våtservetter eller papper i det här fallet. 

Imorse var min 1-åring snorig så det rann från näsan, ska jag skriva en tråd om vad jag ska göra åt det😅 Man torkar helt enkelt 
  • Anonym (!)

Hahaha, jaa det kan tydligen vara olika.
    Min kvinna och jag har inga problem med lite "kladd" oavsett ... var eller hur ...
    Är det planerat så finns handduk och blir det spontant så ligger handduken i en nära garderob.
    Det har också hänt att det läckt ut timmar efteråt trots toabesök. Men - det hör till att älska varandra
    Att vara "intim" är att älska och acceptera.

• Anonym (Handduk)

Vi har alltid en handduk nära till hands vid sängen som får samla upp det som behöver samla upp, oavsett vad det hamnat. 

• Anonym (m)
    Anonym (P. North) skrev 2026-03-01 22:08:39 följande:
    Ursäkta?
    Ditt inlägg kan få TS att känna sig dum som frågar om detta. Anonyma trådar är för att hjälpa.
  • Anonym (P. North)
    Anonym (m) skrev 2026-03-03 11:52:57 följande:
    Ditt inlägg kan få TS att känna sig dum som frågar om detta. Anonyma trådar är för att hjälpa.
    Det finns verkligen jättemånga trådar där TS är i behov av goda råd och har en genuin frågeställning där det kan underlätta med erfarenheter från andra, men det här är ingen sådan.
  • Anonym (m)
    Anonym (P. North) skrev 2026-03-03 13:54:44 följande:
    Det finns verkligen jättemånga trådar där TS är i behov av goda råd och har en genuin frågeställning där det kan underlätta med erfarenheter från andra, men det här är ingen sådan.
    Varför säger du att det inte är det?
  • Anonym (P. North)
    Anonym (m) skrev 2026-03-04 10:19:03 följande:
    Varför säger du att det inte är det?
    Pga innehållet - nödvändigheten att veta hur andra gör med sperma och sekret efter att det runnit ut ur fiffin är kanske inget man är direkt hjälpt av, såvida det inte är sådana mängder så att TS riskerar att drunkna eller annat.

Alla som är gamla nog att ha samlag fattar väl själva att det går att torka upp med i princip vad som helst.
  • Anonym (K)
    Anonym (P. North) skrev 2026-03-04 16:13:29 följande:
    Pga innehållet - nödvändigheten att veta hur andra gör med sperma och sekret efter att det runnit ut ur fiffin är kanske inget man är direkt hjälpt av, såvida det inte är sådana mängder så att TS riskerar att drunkna eller annat.

Alla som är gamla nog att ha samlag fattar väl själva att det går att torka upp med i princip vad som helst.

Precis , är man för ung eller förståndshandikappad för att förstå det så är man för antagligen för ung och förståndshandikappad för att samtycka till sex. 

Troligare är väl att det är en runktråd där TS vill se andra skriva om sperma och sex och kroppsvätskor. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (m)
    Anonym (P. North) skrev 2026-03-04 16:13:29 följande:

Det är det här jag menar, du skammar TS för att hon ber om hjälp med hur andra gör. Så varför ifrågasatte du ens mitt inlägg
  • Anonym (P. North)
    Anonym (m) skrev 2026-03-05 10:09:05 följande:
    Det är det här jag menar, du skammar TS för att hon ber om hjälp med hur andra gör. Så varför ifrågasatte du ens mitt inlägg
    Svaret på din fråga hittar du i mitt tidigare inlägg.
  • Anonym (m)
    Anonym (P. North) skrev 2026-03-05 15:44:43 följande:
    Svaret på din fråga hittar du i mitt tidigare inlägg.
    Nej hurdå. Du verkade påstå att du inte skammar TS för att ställa frågan genom att ifrågasätta att jag sa det men det är ju just det du gör och fortsätter med i dina inlägg.
  • Anonym (P. North)
    Anonym (m) skrev 2026-03-05 16:08:07 följande:
    Nej hurdå. Du verkade påstå att du inte skammar TS för att ställa frågan genom att ifrågasätta att jag sa det men det är ju just det du gör och fortsätter med i dina inlägg.
    För min del får du gärna kalla det för att skamma, det bryr jag mig inte om men  anledningen är hursomhelst just det jag skrev tidigare. 

Ha det fint.
  • Anonym (m)
    Anonym (P. North) skrev 2026-03-05 16:25:22 följande:
    För min del får du gärna kalla det för att skamma, det bryr jag mig inte om men  anledningen är hursomhelst just det jag skrev tidigare. 

Ha det fint.
    Ingen har frågat efter anledningen till att du skammar TS. Du däremot frågade mig "ursäkta?" och det är just ditt beteende i tråden som är svaret på det, det är vad jag menade. Det kan få TS att känna sig dum som frågade.
  • Anonym (P. North)
    Anonym (m) skrev 2026-03-06 13:13:14 följande:
    Ingen har frågat efter anledningen till att du skammar TS. Du däremot frågade mig "ursäkta?" och det är just ditt beteende i tråden som är svaret på det, det är vad jag menade. Det kan få TS att känna sig dum som frågade.
    Du kan väl inte på riktigt tro att TS känner sig dum pga mitt svar?

Frågan är ju ställd lite i förbifarten, troligen bara någon tanke som kom upp och som hon skrev i stundens ingivelse och egentligen ingenting hon behöver ett svar på eftersom hon knappast vid uteblivna svar kommer stå handfallen, utan lösa problemet som alla andra tänkande människor.

Själv struntar hon nog i svaren eftersom hon inte synts till.
  • Anonym (Ko)

Vi har små handdukar i en låda vid sängen som vi använder när vi har sex i sängen. Annars får man improvisera. En strumpa, kalsonger tex. Ibland handen och droppa och torkar sen upp

• Anonym (!)
    Anonym (Ko) skrev 2026-03-06 14:28:09 följande:

Vi har små handdukar i en låda vid sängen som vi använder när vi har sex i sängen. Annars får man improvisera. En strumpa, kalsonger tex. Ibland handen och droppa och torkar sen upp

Låter som vår lösning, det finns en lösning! Oftast blir det en handduk ur garderoben (som finns förberedd för "umgänge" eller så pyser det helt enkelt ut förr eller senare.
    Vi föredrar att ligga och "efter-mysa" och vara nära, resten löser sig helt enkelt.
    Verkar väldigt o-sexigt att springa upp och "tömma" efter sex bara för lite "kladd". (Been there- done that)
    Skulle jag springa upp och torka av min lille kompis också bara för att undvika kladd på lakanen.
    Sex är naturligt och så även det som händer efteråt - som att vara nära varandra. 
Svar på tråden Ta sig mellan säng och toalett efter klimax?