Planerad gravid, osäker ambivalent
Hjälp planerad gravid osäker nujag och sambon har varit tillsammans i 10 år, har ett stabilt och bra förhållande.
Vi började prata om barn och han känner att jag stressade han lite det kan jag också känna, att jag började stressa pga ålder då jag är 30. Samt att jag ville ge julklapp till våra föräldrar att vi väntar barn, så jag tror att jag stressade upp allt.
jag röker och lyckades minska rejält när vi testade positivt , men är nu tillbaka på ruta 1.
När vi testade positivt blev vi både glada och önskade att hela graviditeten skulle gå vägen
vi var hos barnmorskan för 6 veckor sen och någon vecka efter det började jag få ångest och tänkte vad har jag gjort ? Önskade missfall, börjat tänka tanken på abort?
allt känns verkligt och jag vet inte om jag vill leva den sortens liv eller ha dessa rutiner som man måste ha med barn, att jag och sambon inte kan bara ha våra tid,
Jag har träffat BM och kurator men Jag känner mig fortfarande osäker och är orolig att inte bli bra och glad igen ifall vi behåller eller att jag ångrar mig ifall vi gör abort, har mått såhär i 4-5 veckor nu utan någon tydlighet