Träffa någon ny i 40-årsåldern?
Jag har två barn från en tidigare relation (äldsta är vuxen) och två gemensamma barn med min sambo (yngsta är snart 1). Jag är snart 39. Det är inte bra mellan mig och sambon och har inte varit det på ett bra tag. Jag vill lämna men eftersom jag har varit ensamstående med barn förut vet jag hur svårt det är.
Såklart är barnen det jag prioriterar mest och jag kommer inte stressa med att träffa någon ny om jag lämnar.. Men mycket blir ju lättare om man inte är själv .. Det är ju det som gör att jag är rädd för att lämna också. Lättare ekonosmiskt , lättare att resa och göra saker med barnen.. Jag skulle isåfall helst träffa någon som också har barn.
Ni som har träffat någon ny i den här åldern, hur har det funkat? Tänker väl främst på er som har barn.. Har det varit svårt? Hur har ni träffats? Hur har det funkat med barnen? Har ni flyttat ihop eller varit särbo?
Om vi separerar skulle antagligen jag få bo kvar där vi bor nu. Men det finns ju inte mycket plats för att fler skulle flytta in här.
Ska man ens tänka på att träffa någon ny eller bara försöka få det att funka ensam isåfall? Eller hur hade ni tänkt? Det är ju inte lätt att vara ensamstående med små barn.. men samtidigt känns ju tanken på att träffa någon ny när man har så små barn ganska främmande, speciellt när jag har en liten som fortfarande ammar och sover med mig.