• Anonym (Lars-Evert)

Onanera emellan?

Min fru och jag har sex regelbundet varje helg. Det räcker inte riktigt för mig, så jag onanerar ofta någon gång i veckan. Tänker att det är viktigt att hålla igång lusten. Frågan är om jag därmed blir mindre sugen i helgen, mindre upphetsad. 

Bör man vänta och "ladda", ta en paus.
    Eller lätta på trycket. "Use it or loose it."

• Svar på tråden Onanera emellan?
  • EnAnonumius
    Anonym (Lars-Evert) skrev 2026-01-14 11:56:38 följande:
    Onanera emellan?

Min fru och jag har sex regelbundet varje helg. Det räcker inte riktigt för mig, så jag onanerar ofta någon gång i veckan. Tänker att det är viktigt att hålla igång lusten. Frågan är om jag därmed blir mindre sugen i helgen, mindre upphetsad. 

Bör man vänta och "ladda", ta en paus.
    Eller lätta på trycket. "Use it or loose it."

Du ställer en fråga till andra som du endast själv kan svara på.

Det märker ju du själv om du mindre sugen på sex på helgen när du onanerar under veckan. 

För detta med onani och mer/eller mindre sugen på sex "senare under veckan"´med sin partner är så högst individuellt, så det går inte att svar ut efter några "generellt". 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Lars-Evert)
    EnAnonumius skrev 2026-01-14 12:30:32 följande:
    Du ställer en fråga till andra som du endast själv kan svara på.

Det märker ju du själv om du mindre sugen på sex på helgen när du onanerar under veckan. 

För detta med onani och mer/eller mindre sugen på sex "senare under veckan"´med sin partner är så högst individuellt, så det går inte att svar ut efter några "generellt". 
    Nej, jag förstår att det inte finns några generella svar. Det jag hoppas på är att andra ska berätta om hur de själva ser på saken.
Svar på tråden Onanera emellan?