• Anonym (Hej)

Gnällpelle

Min sambo och jag har inget vidare förhållande men håller ihop pga hus, ekonomi blabla
    Så jag har en älskare sen november vilket sambon vet. ( en kille jag känner sen tidigare och har lite känslor för)
    Den här älskaren vi kallar honom Kalle är gift och säger att han älskar sin fru men att han har känslor för mig med.
    Iallafall, igår frågade jag Kalle om han inte har dåligt samvete som är otrogen då jag aldrig skulle vara det om jag älskade min sambo.
    Det var ju ingen lyckad fråga,  han vände det till att jag typ gjorde honom illa för jag var bara med honom för att jag inte älskar min sambo..
    Och Kalle säger tror du det är lätt för mig att vara otrogen mot min fru?
    Hur ska man förhålla sig till detta..Han säger att vi glömmer detta..men jag grubblar..sa jag nåt fel eller..
  • Svar på tråden Gnällpelle
  • Anonym (Betty)

Ja du ifrågasätter ju hela erat arrangemang med din fråga.

• Anonym (Hej)
    Anonym (Betty) skrev 2026-01-15 19:25:55 följande:

Ja du ifrågasätter ju hela erat arrangemang med din fråga.

Ja jo jag förstår det då han inte förstår nåt säger han. Han hade sett fram emot att ses men nu visste han inte,  jag hade fått honom att tänka till o han kände sig sårad..
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Av barn och dårar) skrev 2026-01-15 19:17:28 följande:
    Du säger då att han (enligt din mening och föreställning om världen) inte kan älska sin fru, vilket han säkerligen menar att han gör (trots otroheten) och då blev han kränkt.
    Känns som han blev mest kränkt över att jag sa att jag aldrig skulle vara otrogen mot någon jag älskar o han tog åt sig o menade att jag bara träffar honom pga det
  • Anonym (m)
    Anonym (Hej) skrev 2026-01-15 21:06:37 följande:
    Känns som han blev mest kränkt över att jag sa att jag aldrig skulle vara otrogen mot någon jag älskar o han tog åt sig o menade att jag bara träffar honom pga det
    Du tänker att han menade att du träffar honom bara på grund av att du inte älskar din man? Vilken anledning vill han att det ska vara då, att du träffar honom?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (m) skrev 2026-01-16 12:35:15 följande:
    Du tänker att han menade att du träffar honom bara på grund av att du inte älskar din man? Vilken anledning vill han att det ska vara då, att du träffar honom?
    Vet inte, han vill väl känna sig speciell..
  • Anonym (Hjälp!)

Hej, hur gamla är ni? 

Spelar väl ingen roll om man älskar en person eller inte, är man otrogen så är man. Du behandlar din man respektlöst och han har ingen respekt för sin fru. 
    Du verkar sakna förmåga att känna empati och du bryr dig varken om din man, din älskare, hans fru, eventuella barn.
    Du utrycker dig dessutom som att du har någon sorts personlighetsstörning inte kan förstå andras känslor.

Lycka till!

• Anonym (Betty)
    Anonym (Hej) skrev 2026-01-19 06:09:55 följande:
    Vet inte, han vill väl känna sig speciell..
    Ja och det kan man väl förstå? 
  • Fiona M

Han fick dåligt samvete gentemot frun och slog ifrån sig för att försöka komma undan det, inte svårare än så.

• Anonym (Målarn)

Vill du fortsätta träffa honom, oavsett anledning, så ska du nog inte ställa den sortens frågor till honom. Han har klart deklarerat att han älskar sin fru och bara har dig som lite extra på sidan. Det var så ni träffades och det är så det är tills han säger annat.

• Anonym (Betty)

Har ni fortsatt eran relation eller har ni lagt ner?

• Anonym (Hej)
    Anonym (Betty) skrev 2026-02-15 16:06:40 följande:

Har ni fortsatt eran relation eller har ni lagt ner?

Fortsatt..
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Hej) skrev 2026-02-15 17:32:53 följande:
    Fortsatt..
    Hur går det då?
Svar på tråden Gnällpelle