• Anonym (Hej)

Gnällpelle

Min sambo och jag har inget vidare förhållande men håller ihop pga hus, ekonomi blabla
    Så jag har en älskare sen november vilket sambon vet. ( en kille jag känner sen tidigare och har lite känslor för)
    Den här älskaren vi kallar honom Kalle är gift och säger att han älskar sin fru men att han har känslor för mig med.
    Iallafall, igår frågade jag Kalle om han inte har dåligt samvete som är otrogen då jag aldrig skulle vara det om jag älskade min sambo.
    Det var ju ingen lyckad fråga,  han vände det till att jag typ gjorde honom illa för jag var bara med honom för att jag inte älskar min sambo..
    Och Kalle säger tror du det är lätt för mig att vara otrogen mot min fru?
    Hur ska man förhålla sig till detta..Han säger att vi glömmer detta..men jag grubblar..sa jag nåt fel eller..
  • Svar på tråden Gnällpelle
  • Man 78

Vet ju inte hur bra kommunikation ni har, vad hans inställning är eller vad ni sagt till varandra om arrangemanget men rent allmänt kan jag tycka han får tåla din fråga. 

Det som rör till det är väl dels att du säger att du har känslor för honom, hur känner du själv att han då älskar sin fru enligt egen utsago?

Han reagerar kanske som han gjorde för att han faktiskt känner dåligt samvete mot sin fru och att du petade på den öma punkten.

Fånigt att påstå att du skulle göra honom illa, han gör ju sin fru illa själv.  

• Anonym (Hej)

Vet inte riktigt vad du menar med hurv an älskar sin fru enligt egen utsago..
    Men jo han har dåligt samvete att han är otrogen mot henne. Men gnällde att jag var elak som sa att jag aldrig skulle vara det om jag älskade min man. Hans ego fick kanske en törn? Jag fattar ingenting. 
    Och ja han är ju isf skurken här tycker jag.

• Man 78
    Anonym (Hej) skrev 2026-01-14 16:31:55 följande:

Men jo han har dåligt samvete att han är otrogen mot henne. Men gnällde att jag var elak som sa att jag aldrig skulle vara det om jag älskade min man. Hans ego fick kanske en törn? Jag fattar ingenting. 

Ja det var nog samvetet som kom i kläm. 

Jag menar hur känner du kring att han älskar sin fru, blir du avundsjuk och stör dig på det?
  • Anonym (F)
    Anonym (Hej) skrev 2026-01-14 15:55:44 följande:
    Gnällpelle
    Min sambo och jag har inget vidare förhållande men håller ihop pga hus, ekonomi blabla
    Så jag har en älskare sen november vilket sambon vet. ( en kille jag känner sen tidigare och har lite känslor för)
    Den här älskaren vi kallar honom Kalle är gift och säger att han älskar sin fru men att han har känslor för mig med.
    Iallafall, igår frågade jag Kalle om han inte har dåligt samvete som är otrogen då jag aldrig skulle vara det om jag älskade min sambo.
    Det var ju ingen lyckad fråga,  han vände det till att jag typ gjorde honom illa för jag var bara med honom för att jag inte älskar min sambo..
    Och Kalle säger tror du det är lätt för mig att vara otrogen mot min fru?
    Hur ska man förhålla sig till detta..Han säger att vi glömmer detta..men jag grubblar..sa jag nåt fel eller..
    Men det klart att han har dåligt samvete och din fråga gjorde att han kände av det mer där och då. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Hej) skrev 2026-01-14 16:31:55 följande:

Har du lite svårt att sätta dig in i andras känslor?
  • Anonym (Hej)
    Man 78 skrev 2026-01-14 17:36:06 följande:
    Ja det var nog samvetet som kom i kläm. 

Jag menar hur känner du kring att han älskar sin fru, blir du avundsjuk och stör dig på det?
    Lite svartsjuk är jag nog..men jag förstår inte varför min fråga gjorde honom sårad.. eller mitt svar
  • Anonym (Hej)
    Anonym (F) skrev 2026-01-14 17:46:24 följande:
    Men det klart att han har dåligt samvete och din fråga gjorde att han kände av det mer där och då. 
    Men hur kan han ta illa upp för att jag sa att jag inte hade kunnat vara otrogen mot någon jag älskar. 
    Hur kunde han plötsligt bli offret..
  • Man 78
    Anonym (Hej) skrev 2026-01-14 17:59:39 följande:
    Lite svartsjuk är jag nog..men jag förstår inte varför min fråga gjorde honom sårad.. eller mitt svar
    För att han kände sig träffad skulle jag gissa på, men vilket var ditt svar menar du?
  • Anonym (Della)
    Anonym (Hej) skrev 2026-01-14 18:01:09 följande:
    Men hur kan han ta illa upp för att jag sa att jag inte hade kunnat vara otrogen mot någon jag älskar. 
    Du säger indirekt att det han gör med dig är helt fel av honom, utifrån ditt perspektiv.
  • Anonym (Av barn och dårar)
    Anonym (Hej) skrev 2026-01-14 18:01:09 följande:
    Du säger då att han (enligt din mening och föreställning om världen) inte kan älska sin fru, vilket han säkerligen menar att han gör (trots otroheten) och då blev han kränkt.
  • Anonym (Betty)

Ja du ifrågasätter ju hela erat arrangemang med din fråga.

• Anonym (Hej)
    Anonym (Betty) skrev 2026-01-15 19:25:55 följande:

Ja du ifrågasätter ju hela erat arrangemang med din fråga.

Ja jo jag förstår det då han inte förstår nåt säger han. Han hade sett fram emot att ses men nu visste han inte,  jag hade fått honom att tänka till o han kände sig sårad..
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Av barn och dårar) skrev 2026-01-15 19:17:28 följande:
    Du säger då att han (enligt din mening och föreställning om världen) inte kan älska sin fru, vilket han säkerligen menar att han gör (trots otroheten) och då blev han kränkt.
    Känns som han blev mest kränkt över att jag sa att jag aldrig skulle vara otrogen mot någon jag älskar o han tog åt sig o menade att jag bara träffar honom pga det
Svar på tråden Gnällpelle