Glasögon som inte funkar
Hej!
Det senaste året har jag varit hos optikern flera gånger och köpt tre olika par glasögon. Jag har astigmatism och glasögonen gör att jag ser skarpare, men problemet är att de nästan direkt ger mig yrsel och huvudvärk. Detta händer trots att jag har använt dem i flera månader i hopp om att vänja mig.
När jag har glasögonen på mig känns ögonen väldigt ansträngda och de börjar även svida. På grund av detta är det i princip omöjligt för mig att använda glasögonen under längre perioder.
Jag har varit hos läkare och genomgått flera undersökningar: blodprover, kontroll av hjärtfrekvens, tester av hjärnaktivitet samt undersökning av hornhinnan och ögontryck. Inget av detta har visat något avvikande. Därför verkar det som att problemet har med glasögonen att göra snarare än med mig, men jag är fortfarande osäker.
Jag är student och har inte råd att gå till Specsavers (eller andra optiker) upprepade gånger. Jag börjar bli ganska desperat och vänder mig därför till er som kanske har haft liknande problem, eller som vet något jag kan kolla upp vidare, eller har idéer om var problemet kan ligga.
Tack på förhand!