Jag tänker inte fira nån mer jul. Fick stå för allt och göra allt
Behöver få klaga av mig.
Och jag vet redan vad folk kommer skriva, att man får skylla sig själv som inte planerade nåt eller sa till.
Det är så att vi varje år brukar fira hos min killes mammas sommarhus, tidigare har vi haft lite knytis.
I år var hans mamma redan ute på landet när vi kom dit kvällen innan julafton, då ringde vi dit och sa att vi handlar. Men jag tycker att det var konstigt att mamman inte frågade själv eller hade tagit initiativ till nånting. Det fanns ingenting i huset när vi kom dit.
Så vi köpte allt för några tusen och tillagade all mat och julpyntade. Våra yngre tonåringar var också med. På julafton frågar hans bror om han ska ta med nåt, och kommer sen med lite stuvad grönkål. Brodern har två tonåringar också.
sen kommer min bror, mamma och hennes man och alla dessa är utfattiga. mamma är riktig fattig-pensionär och brorsan är i princip hemlös. Samma med hans dotter.
så att dom inte hade med nåt var redan bestämt för de hade inte råd.
Vi gav mamma 3000 för att kunna ha råd med julklappslek, bensin, en efterätt och julklapp till våra barn.
hans bror frågade faktiskt efteråt om han skulle ge nåt och där får vi skylla oss själva att vi inte sa nåt, jag kan tycka att det är upp till min man att säga det i så fall. men han sa inget.
Nä jag känner mig så jäkla less faktiskt, men främst för oengagemanget från min mans släkts sida (om man säger så?))
Kan ni förstå mig? ingen i hans släkt har ont om pengar, ja möjligen vi då.
jag tycker inte ens man ska fråga om man ska betala utan säga "jag tänkte betala nu" och egentligen redan innan jul.
är väl inte bara upp till oss att gå runt med mössan och skramla? alla dess firar ju också jul?? sen är det dessutom jag som får komma på vilka julklappar som ska inhandlas hela tiden vilket jag också är less på.
denna tråd ska bli en påminnelse till mig nästa jul! Att inte göra om misstaget.
det enda som gör att det är värt det vilket inte är så bara, det är att träffas allihop.
men vi träffas ju ändå relativt ofta.