• Anonym (Jjonna)

Mindre sparkar vecka 26

Min bebis sparkar inte alltid som h*n brukar de senaste två dygnen har det känts mer som fladder lite som svaga bubblor när jag håller för magen men inte mer än så, jag åkte in för oro för senast 3 dagar sen och då såg allt jätte fint ut moderkakan bebis allt såg bra ut då dom gjorde ett ultraljud på mig och lyssnade på flödet i navelsträngen efter det började bebis sparka för fullt men nu blir sparkarna svaha igen, jag vet inte hur normalt detta är då man läser att det inte ska ske förändringar det är mitt första barn, bör jag ringa in igen eller är detta vanligt?

• Svar på tråden Mindre sparkar vecka 26
  • Anonym (Jjonna)
    Anonym (Jjonna) skrev 2026-01-15 07:41:55 följande:
    Mindre sparkar vecka 26

Min bebis sparkar inte alltid som h*n brukar de senaste två dygnen har det känts mer som fladder lite som svaga bubblor när jag håller för magen men inte mer än så, jag åkte in för oro för senast 3 dagar sen och då såg allt jätte fint ut moderkakan bebis allt såg bra ut då dom gjorde ett ultraljud på mig och lyssnade på flödet i navelsträngen efter det började bebis sparka för fullt men nu blir sparkarna svaha igen, jag vet inte hur normalt detta är då man läser att det inte ska ske förändringar det är mitt första barn, bör jag ringa in igen eller är detta vanligt?

Vill tillägga att jag brukar buffra på magen, ibland märker jag av att jag får en jätte svag spark tillbaks men väldigt väldigt svag och det krävs att jag buffrar mycket då
  • Anonym (Hm)

Jag var ofta orolig vid första graviditeten och åkte även jag in, faktiskt flera gånger. Dom menade då på att det var bra att jag höll koll så noga, men att bebisen också sover otroligt mycket under perioden den växer som mest och att jag inte skulle hålla på och knuffa och buffa för mycket (jag kunde göra så bara för att få någon respons från den lilla därinne). om allt såg bra ut så försök att slappna av lite grann 😌 men det är ändå bra att vara uppmärksam. 

• Anonym (Vinterblomma)

Jag känner verkligen igen mig, jag var också orolig vid första graviditeten och åkte in och kollade upp, allt såg fint ut. Bebisen börjar ju få mindre plats efter ett tag och då blir ju även rörelserna mer svepande, eller vad man ska säga. Den kan också vänt sig så den sparkar ?inåt? om du förstår vad jag menar. Då blir rörelser inte lika tydlig. Så länge du känner av din bebis varje dag är det säkert ingen fara men bra att hålls koll ❤️ 

Svar på tråden Mindre sparkar vecka 26