Är det fler som har det såhär? Normalt?
Är skild sedan ett antal år tillbaka då exet gjorde en helomvändning i sin personligt och förändrades till en helt annan person, en mycket otrevlig sådan.
Det delade föräldraskapet har efter det haft mycket att önska. Den jag en gång kände, som trots sina brister var en engagerad förälder är som bortblåst och absolut minimum finns kvar.
På detta har vi 3(!) barn med olika svårigheter. En överaktiv impulsstyrd, en problem med tvång och ångest och ett fruktansvärt tonårshumör samt en gudasnäll och lugn men som haft problem med skolfrånvaro i flera år fram och tillbaka. Vi har haft diverse insatser inblandade, allt från BUP med ena till skolpsykologer med de andra och jag är bara så matt. Jag får dra i princip allt då pappan helt enkelt inte verkar bry sig eller gör små instick sporadiskt och jag fantiserar om hur ett normalt hemliv skulle vara. Det känns ju inte riktigt normalt att inte bara ha ett eller två, utan tre barn med ganska stora problem. Eller visar folk bara upp en perfekt yta?
Tänker livet är hektiskt nog med arbete och att ta hand om sina barn. Det räcker ju att ett har särskilda behov så blir det mycket mer påfrestande. Vi har haft det såhär i flera år och det har börjat pratas diagnoser men jag undrar.
Ibland tror jag att pappans dysfunktion spiller över på barnen.
Jag har fått mycket uppmuntran från skolorna i att de ser att jag kämpar på. Men jag känner mig riktigt slut i själen av att det bara fortsätter år efter år.
Någon mer som har det såhär?