• Anonym (Fundersam kvinna)

Hej

Jag fick veta idag att jag är gravid med mitt ex som tog slut i slutet på 2025.
    Då jag fick veta att han varit otrogen under alla våra år tillsammans med olika kvinnor hela tiden.

Och jag vet inte hur jag ska göra med graviditeten.  

Jag har gjort abort förr och det är verkligen så jobbigt att göra. Jag hade en extremt jobbigt missfall sommaren 2024 som nästan tog mitt liv.

Men skaffa barn som ensam kanske inte är det optimala med en man som honom.  

Någon som sitter på ett bra tips hur ni hade tänkt för jag är så kluven.

• Svar på tråden Hej
  • Anonym

Tala inte om för ditt ex att du är gravid

• Tow2Mater
    Anonym skrev 2026-01-15 22:23:18 följande:

Otrohet gör honom inte till en dålig pappa.
    Tow2Mater skrev 2026-01-15 23:07:24 följande:
    Otrohet gör honom inte till en dålig pappa.
    Vi var en dotter sedan i somras. Under förlossningen så fanns det skrift i hans telefon att han skrev med den ena tjejen. Han har varit frånvarande med sin dotter sedan starten. Och spenderat 35 tusen kronor på att köpa porr och betala den andra kvinnans semester och hyra istället för att hjälpa till att betala hemma. Han har idag knappt någon känsla mellan sig och dottern då hon själv söker sig ifrån honom. Så visst världens sämsta pappa kanske inte men inte speciellt engagerad tyvärr 
    Anonym skrev 2026-01-15 22:23:18 följande:

Tack jag har den funderingen med tills jag ser iallafall att han bryter sitt beteende om att ljuga varje dag han gör något. 
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Fundersam kvinna) skrev 2026-01-15 22:14:01 följande:
    Hej

Jag fick veta idag att jag är gravid med mitt ex som tog slut i slutet på 2025.
    Då jag fick veta att han varit otrogen under alla våra år tillsammans med olika kvinnor hela tiden.

Och jag vet inte hur jag ska göra med graviditeten.  

Jag har gjort abort förr och det är verkligen så jobbigt att göra. Jag hade en extremt jobbigt missfall sommaren 2024 som nästan tog mitt liv.

Men skaffa barn som ensam kanske inte är det optimala med en man som honom.  

Någon som sitter på ett bra tips hur ni hade tänkt för jag är så kluven.

Du har två alternativ,
    1. behålla och bli ensam, men bunden till honom för resten av barnets liv.

2. Abort och gå vidare.

Mycket mer finns inte att göra. Tror du att du klarar av att vara mamma själv? Har du bostad, jobb, möjlighet att ta hand om barnet, är du ung eller är det sista chansen att få barn, många faktorer väger in.

Avseende abort så är det självklart tungt, tror du att han skulle ställa upp som pappa, tror du att han skulle vilja försöka lösa er relation på något sett eller kommer han mest vara ivägen?

Du känner honom bäst.
  • Anonym (Vivi)

Så om du behåller blir du ensam med 2 barn och du vet redan hur han är som pappa med ert nuvarande barn, så då är väl abort den enda lösningen? Jag ser absolut ingen anledning att behålla denna. Tänk på dig själv (och din dotters) framtid.

• Tow2Mater
    Anonym (Fundersam kvinna) skrev 2026-01-15 23:36:41 följande:
    Vi var en dotter sedan i somras. Under förlossningen så fanns det skrift i hans telefon att han skrev med den ena tjejen. Han har varit frånvarande med sin dotter sedan starten. Och spenderat 35 tusen kronor på att köpa porr och betala den andra kvinnans semester och hyra istället för att hjälpa till att betala hemma. Han har idag knappt någon känsla mellan sig och dottern då hon själv söker sig ifrån honom. Så visst världens sämsta pappa kanske inte men inte speciellt engagerad tyvärr 
    Och du ville ha en till med honom för att.... ?

Var det för ett helsyskon så har ju inget förändrats, så du ska ju då behålla. 

Men att inte tala om for pappa och barn de finns är bara vedervärdigt. Ena barnet ska veta vem pappa är, men det andra ska bara gissa och undra varför hon inte har någon?
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (qwerty) skrev 2026-01-15 23:39:27 följande:
    Du har två alternativ,

2. Abort och gå vidare.

Mycket mer finns inte att göra. Tror du att du klarar av att vara mamma själv? Har du bostad, jobb, möjlighet att ta hand om barnet, är du ung eller är det sista chansen att få barn, många faktorer väger in.

Avseende abort så är det självklart tungt, tror du att han skulle ställa upp som pappa, tror du att han skulle vilja försöka lösa er relation på något sett eller kommer han mest vara ivägen?

Du känner honom bäst.
    Ser att TS hann svara i tråden med viktig info medan jag själv skrev mitt svar.
    Du har 1 barn redan och nu tänker du då eventuellt ha ett till med kräket som uppenbarligen är helt inkompetent som förälder?

Lutar hårt åt alternativ 2.....
    Anonym (qwerty) skrev 2026-01-15 23:39:27 följande:
    Du har två alternativ,

2. Abort och gå vidare.

Du känner honom bäst.
    Ta hand om barnet själv har jag redan gjort med vår gemensamma dotter sedan födseln.

Detta är verkligen min sista chans till att vara gravid.

Han kommer säkert vara delad i hur han skulle reagera men om hans mamma säger att han ska ta avstånd så skulle han säkert göra det. 

Just nu känns det inte som om jag känner honom allas efter all otrohet som kommit fram. 

Men tack för ditt svar det gav mig en del att reflektera över
    Tow2Mater skrev 2026-01-15 23:51:01 följande:
    Och du ville ha en till med honom för att.... ?

Var det för ett helsyskon så har ju inget förändrats, så du ska ju då behålla. 

Men att inte tala om for pappa och barn de finns är bara vedervärdigt. Ena barnet ska veta vem pappa är, men det andra ska bara gissa och undra varför hon inte har någon?
    Jag planerade en till innan jag visste hur allt låg till. Kag hade inte vetat om hans otroheter innan vi försökte få en till.

Jag skulle aldrig dölja barnet när det är så pass att jag behöver skriva på faderskapet och barnet kommer ha umgänge då syskonet träffar honom. Jag skulle aldrig hålla ett barn ifrån sin pappa om inte barnet är i fara från honom. Sen vilken relation han bygger är liksom upp till honom.
    Jag kan inte bestämma vilken kontakt han ska ha med sitt barn eller en till om det blir så
  • Anonym (AnJo)
    Anonym (Fundersam kvinna) skrev 2026-01-16 00:03:03 följande:
    Ta hand om barnet själv har jag redan gjort med vår gemensamma dotter sedan födseln.

Detta är verkligen min sista chans till att vara gravid.

Han kommer säkert vara delad i hur han skulle reagera men om hans mamma säger att han ska ta avstånd så skulle han säkert göra det. 

Just nu känns det inte som om jag känner honom allas efter all otrohet som kommit fram. 

Men tack för ditt svar det gav mig en del att reflektera över
    Tänkte just fråga hur det var med hans familj. Bara för att pappan är en skitstövel rent utsagt kan det ju ändå finnas engagerade farföräldrar eller fastrar och farbröder. 

Men det lät tvärtom här. 

Förstod jag det rätt att dottern är född 2025? Dvs ca 1,5 år mellan syskonen?

Det kommer bli tufft. Min bror har 1,5 mellan sina. Det är både kärlek och krig. Många gemensamma kompisar (det är två killar). Men intensivt!

Men det blir ju också vad du gör det till om du behåller. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Fundersam kvinna) skrev 2026-01-16 00:06:18 följande:
    Jag planerade en till innan jag visste hur allt låg till. Kag hade inte vetat om hans otroheter innan vi försökte få en till.

Jag skulle aldrig dölja barnet när det är så pass att jag behöver skriva på faderskapet och barnet kommer ha umgänge då syskonet träffar honom. Jag skulle aldrig hålla ett barn ifrån sin pappa om inte barnet är i fara från honom. Sen vilken relation han bygger är liksom upp till honom.
    Jag kan inte bestämma vilken kontakt han ska ha med sitt barn eller en till om det blir så
    Jag syftade inte på otroheten. Jag syftade enbart på 'Han har varit frånvarande med sin dotter sedan starten' när jag undrade 'Och du ville ha en till med honom för att.... ?' 
    Du var ok med honom mest som spermadonator för första. Så varför inte också då för andra.
Svar på tråden Hej