-
-
Svar på tråden Så tröttsamt, inget seriöst
-
Men herregud vad lättvindigt folk slänger ur sig dessa ord om sina dejter och ex.Anonym (Hundägare) skrev 2026-01-16 04:43:23 följande:Du verkar dra till sig psykopater eller narcissister? Sänk ribban om du vill ha en trogen man! Ta någon som ha haft det kämpigt i livet och inte umgås konstant med andra människor.. ? Tyvärr finns det ju nackdelar med en sådan person med.. men den kommer förmodligen vara dig trogen, inte prata om saker man inte borde göra på första dejten osv.
En kille är inte en psykopat eller narcissist bara för att han är ute efter att ligga.. -
Så du menar att det är ts egna fel när männen vänder allt till sexuellt.? Skulle detta ens hända om man ses i verkligheten? Ex om man pratar med någon på busshållplatsen som helt plötsligt spyr ut liknande kommentarer om ligga,sexuella anspelningar. Nej de flesta vet att man inte beter sig så på riktigt. De gömner sig bakom skärmen eller kan inte sociala koder/förväntar sig kvinnors tjänster.Anonym (Självrannsakan) skrev 2026-01-16 08:06:55 följande:Du måste rannsaka dig själv här. Det låter som att du lägger upp sexiga bilder på dig själv om männen reagerar på detta viset. Allt i dina bilder och profiltext skickar ut signaler så se till att det är seriösa signaler.
Det är inte alls säkert att ts lägger ut sexuella bilder.Vet inte om du är tjej eller kille eller ens använt en dejtingapp?
Men detta är många kvinnors erfarenhet. Tyvärr .
Mitt råd är att inte använda dejtingappar, eller avbryt All kontrakt vid dessa beteenden, de kommer inte förändras för att du försöker eller hoppas på det. -
När jag var ute på dejtingsajter så hade jag inga sexiga bilder. Jag hade en bild med lite urringning,men inget sexigare än så.Anonym (Självrannsakan) skrev 2026-01-16 08:06:55 följande:Du måste rannsaka dig själv här. Det låter som att du lägger upp sexiga bilder på dig själv om männen reagerar på detta viset. Allt i dina bilder och profiltext skickar ut signaler så se till att det är seriösa signaler.
Jag var dessutom väldigt tydlig i min presentation om att jag sökte något seriöst.
Ändå så var majoriteten av meddelandena jag fick från män som ville ligga.
Så det behöver inte alls vara TS som måste rannsaka sig själv. -
Nej,men kanske om han inte kan ta ett nej.Anonym (Snällanån) skrev 2026-01-22 11:04:11 följande:Men herregud vad lättvindigt folk slänger ur sig dessa ord om sina dejter och ex.
En kille är inte en psykopat eller narcissist bara för att han är ute efter att ligga.. -
Ett tips till TS är att inte passivt välja bland de män som kontaktar dig, du låter då män definiera urvalet av möjliga kandidater. Var aktiv och själv initiera första kontakt med män du själv finner intressanta. Det är en "makt" du som kvinna har, nyttja den. Är en jätteskillnad på att dissa från inkomna förslag, mot att aktivt välja och vara den som ger förslag.
Tänk dig skillnaden mellan en jobbannons och headhunting på arbetsmarknaden om du var arbetsgivaren.
Sexiga bilder som någon i tråden nämde.. Jodå, för all del, om du kan spela på det. Är ju ett jättebra sätt att snabbt sortera ut de som inte ser dig och bara.. du fattar. -
Meddelande borttaget -
Meddelande borttaget -
Precis. Jag hade inte ens en profilbild utan hade bara några bilder i ett galleri.philly skrev 2026-01-22 20:51:03 följande:Är man och har också hört från kvinnor att det är sådant här de möts av. Har ibland tänkt tanken att det hade varit lite intressant att ha en profil på en dejtingsajt fast som kvinna då med lite bilder som inte är sexuella utan normala och att man är tydllig att man söker seriöst bara för att se vad man egentligen skulle mötas av. Det är lätt att säga att det är så lätt som kvinna att finna någon, de får massor av respons om de lägger upp en profil, men problematiken för kvinnorna blir ju att försöka sålla bland all oönskad respons, dvs att hitta rätt. Som man om man är seriös kan det svåra vara att alls få någon respons överhuvudtaget.
Och så hade jag en presentation där jag var tydlig med att jag sökte något seriöst. Ändå så fick jag sitta och sålla bland män som bara ville ligga.
Jag började så smått att tröttna och ge upp när jag en dag fick ett meddelande som stack ut bland alla andra. Ett inlägg med mycket humor som fick mig att skratta. Och som verkligen ändå framstod som varmt och seriöst och visade ett genuint intresse för mig som person.
Och den mannen är jag fortfarande tillsammans med 24 år senare. -
NU är jag själv en man. Men du har rätt. Men ändå. Är uppväxt med tortyr av en narcissistisk kvinna som lekte att hon var troende och blev "renad" i kyrkan varje söndag..Och kunde fortsätta därefter då hon var ren igen igen , igen och igen.. under 8 år!Anonym (Snällanån) skrev 2026-01-22 11:04:11 följande:Men herregud vad lättvindigt folk slänger ur sig dessa ord om sina dejter och ex.
Eurydike 87 skrev 2026-01-16 01:20:37 följande:Ett skydd mot oseriösa typer är att vara svinjobbig (i deras ögon). Att ta det i sin egen takt och känna efter ordentligt, då tröttnar de oseriösa och man kan vaska fram guldkornen.
Anonym (K*Ken styr) skrev 2026-01-18 20:05:18 följande:Känner igen de . Enl många är jag snygg snäll rolig och omtänksam. Alla män som försökt med mig vill bara ligga ! ONS. Alla ! Jag är såå jävla trött. De verkar som det män vill är ku*lla så många de kan utan o binda sig medan kvinnor söker kärlek trygghet någon o dela livet med en riktig partner de går nog inte män o kvinnor vill helt olika . Så de slutar med att männen ibland hittar en ons och kvinnor hittar inte en partner. Så antingen förbli ensam eller ligga runt som männen gör . Men de behovet har jag inte.
Jag har med sagt /skrivit tydlig jag vill inte ha en ons eller skriva snusk. De okey. sen ändå typ 2 dar senare hej vad har du på dig när du sover / vill du skicka bild mör du badar. , vill du skicka nakenbilder, vill du träffas för ett ligg? osv osv. Eller jag vill mysa med dig nu. Herregud hur svårt är de ?!? Vill du snuska dig knu*lla sök en kvinna som villl de som du vill , inte en som vill serigöst o försök lura henne. Nej ! 1 av mina förhållande fick vänta 6 mån på ligg den andra 3 båda dessa var seriöstintresserada ev relation. Om de inte kan dejta normalt en tid utan snusk o ligg gå vidareAnonym (Bert-Åke Räv) skrev 2026-01-21 11:48:15 följande:Om killen redan vid en tidig kontakt börjar antyda eller prata om sex, då skulle jag dumpa honom genast. Då är han ute efter sin egen tillfredsställelse, helt oberoende av vem du är och vad du vill.
Förutsatt att det inte är på en renodlad sexdejtingsajt, förstås.
Själv skulle jag vilja träffas, lära känna dig, se om vi verkar matcha med utseende, åsikter, grundvärderingar och... doft. Om jag kände mig attraherad skulle jag ta mycket små steg framåt, och vara snabb att backa. Som en snäll liten tupp.
Men HerreGud förstår ni inte att ni har en vidrig inställning till män!!
Som bara kan leda till att ni blir betraktade som rena engångsskjut. Dumpas! Töm & Glöm! Och hjärtesorg! Eller ännu värre våldtäkt.
Och kom nu inte dragandes med får jag inte rätt man så skall aldrig mer ha en man, sådetså! Det är bara så osexigt, så omoget, så barnsligt.
Tjejer ni är inte perfekta, ni är inte ens bra. Och nä, det är inte männen heller.
Ta nu den grövsta skiten och jobba därifrån.
-
Att man inte vill ha ONS är inte detsamma som att ha en vidrig inställning till män.Anonym (Storsvinet) skrev 2026-01-25 18:44:08 följande:Anonym (K*Ken styr) skrev 2026-01-18 20:05:18 följande:Känner igen de . Enl många är jag snygg snäll rolig och omtänksam. Alla män som försökt med mig vill bara ligga ! ONS. Alla ! Jag är såå jävla trött. De verkar som det män vill är ku*lla så många de kan utan o binda sig medan kvinnor söker kärlek trygghet någon o dela livet med en riktig partner de går nog inte män o kvinnor vill helt olika . Så de slutar med att männen ibland hittar en ons och kvinnor hittar inte en partner. Så antingen förbli ensam eller ligga runt som männen gör . Men de behovet har jag inte.
Jag har med sagt /skrivit tydlig jag vill inte ha en ons eller skriva snusk. De okey. sen ändå typ 2 dar senare hej vad har du på dig när du sover / vill du skicka bild mör du badar. , vill du skicka nakenbilder, vill du träffas för ett ligg? osv osv. Eller jag vill mysa med dig nu. Herregud hur svårt är de ?!? Vill du snuska dig knu*lla sök en kvinna som villl de som du vill , inte en som vill serigöst o försök lura henne. Nej ! 1 av mina förhållande fick vänta 6 mån på ligg den andra 3 båda dessa var seriöstintresserada ev relation. Om de inte kan dejta normalt en tid utan snusk o ligg gå vidareMen HerreGud förstår ni inte att ni har en vidrig inställning till män!!
Som bara kan leda till att ni blir betraktade som rena engångsskjut. Dumpas! Töm & Glöm! Och hjärtesorg! Eller ännu värre våldtäkt.
Och kom nu inte dragandes med får jag inte rätt man så skall aldrig mer ha en man, sådetså! Det är bara så osexigt, så omoget, så barnsligt.
Tjejer ni är inte perfekta, ni är inte ens bra. Och nä, det är inte männen heller.
Ta nu den grövsta skiten och jobba därifrån.
Är man ute efter kravlöst sex så finns det särskilda sajter för det. (Eller så kan man ta sig tiden att läsa presentationen och se vad kvinnan söker innan man skriver och låta bli att kontakta henne om hon söker något seriöst.)
Jag har t om fått PM från män här,på FL,som skickat dickpics. Och det här är ingen dejtingsajt.
Nu är jag lyckligt gift. Men hade jag varit singel så hade jag nog tappat tron på män. Ärligt talat. -
Sorry TS, samma visa för mig. Är de inte gifta eller bara ute efter sex trots att man gör väldigt klart att man själv inte ligger i första taget, då är de helt odugliga för en relation pga andra orsaker som problem med känsloreglering, maler på om gamla ex, helt saknar humor... Har nog glömt hälften också.
Jag har gett upp. -
Precis. Det är fanimej en överanvändning av dessa benämningar. Folk borde ta reda på vad orden betyder innan de slänger sig med dem hur som helst.Anonym (Snällanån) skrev 2026-01-22 11:04:11 följande:Men herregud vad lättvindigt folk slänger ur sig dessa ord om sina dejter och ex.
Vad menar du med att ha haft det "kämpigt" i livet i detta sammanhang? Livets hårda skola-män?Anonym (Hundägare) skrev 2026-01-16 04:43:23 följande:Du verkar dra till sig psykopater eller narcissister? Sänk ribban om du vill ha en trogen man! Ta någon som ha haft det kämpigt i livet och inte umgås konstant med andra människor.. ? Tyvärr finns det ju nackdelar med en sådan person med.. men den kommer förmodligen vara dig trogen, inte prata om saker man inte borde göra på första dejten osv.
Och snälla du, använd inte orden narcissist och psykopat innan du läst på om vad de innebär! -
Till TS
Om du söker ett seriöst förhållande är appar inget bra medium. Sök istället genom att engagera dig i aktiviteter, kurser, resor, föreningar , hobbys mm.
Ibland anordnas det aktiviteter speciellt för singlar, hoppa på en sån.
De män du möter i dessa sammanhang, söker i regel också något mera seriöst. -
Livets hårda skola är en sak. Jag syftar mera på överlevande. En jäkla skillnad du. Och snälla du.. du behöver inte anta att man inte vet vad det är, för jag är uppväxt med en påstådd pacifist som både utsatte mig för mordförsök, tortyr och sexuellt utnyttjande som barn. Men lekte utåt att den var jättesnäll. Så du kan sätta dig ner i stolen igen.Anonym (Överanvändning) skrev 2026-01-25 23:20:04 följande:Vad menar du med att ha haft det "kämpigt" i livet i detta sammanhang? Livets hårda skola-män?
Och snälla du, använd inte orden narcissist och psykopat innan du läst på om vad de innebär!