Flytt och jobb till annan stad
Har under en period sökt jobb för att kunna flytta in med min partner, till hens stad. Var nyligen på en arbetsintervju och det bättre än vad jag trodde och ville ha en referens från mitt jobb för att gå vidare.
Innan var jag så taggad och glad att jag fick komma på interjuv, men nu efteråt känns det som att verkligheten slog in och jag plötsligt började må dåligt. Några i min familj har varit helt emot att jag ska flytta när det kommit på tal (avståndet kommer vara ca 1timme). En började gråta och sa att hen inte skulle klara av att jag flyttar, vilket har varit tufft att hantera. Vår familj har gått igenom mycket trauman som kanske gjort att man är tajtare och värnar om varandra. Men när jag sökte detta jobb sa jag inget, inte heller om interjuvn som har känts jättejobbigt att inte berätta då jag är så rädd för reaktionen.
Känns som att jag vet inte om jag gör rätt beslut i att flytta och byta jobb? Vet inte heller om jag skulle klara av att flytta när familjemedlemmarna blir så ledsna och besvikna på mig. Två familjemedlemmar stöttar mig, men vet också att dom blir ledsna att jag flyttar.