Anonym (123) skrev 2026-01-16 17:33:50 följande:
Shit vilka sjuka verklighetsfrånvända svar i den här tråden.
Det är inget märkligt att en familj har tillgång till varandras platsinformation. Sjukt är det om man gör det i smyg.
Men att hela familjen ser vara de andra befinner sig är knappast märkligt. TS behöver definitivt prata med sin partner men ni som kommenterar andra inlägg i tråden med att det är sjukt och det saknas tillit är ju helt verklighetsfrånvända.
Det är ni som har problem som inte vill visa var ni är. Jag har aldrig behövt dölja min plats för min partner. Jag kan inte komma på ett enda sånt tillfälle där det skulle behövas. Och skulle jag av någon jättemärklig anledning behöva dölja min plats så gör jag väl det och skyller på dålig uppkoppling. Men det har aldrig behövs eftersom jag inte har några hemligheter. Hon har självklart samma frihet.
Ni som säger att det leder till oro är helt ute och cyklar. Det är ju det som det inte gör. När det är snökaos som det varit nu kan jag enkelt kolla om hon är framme på jobbet utan att behöva störa henne. Men ni är väl såna där som lägger halva arbetstiden på att prata med er partner i telefon istället. Ni ringer för att kolla så det inte är någon i bakgrunden som inte ska vara där.
Själv har jag ganska mycket oplanerad övertid och en del resor med tåg. Jättesmidigt för min partner att se var jag är istället för att ringa när jag jobbar.
Nej Usch. Ni är helt ute och cyklar med er egen osäkerhet som fordon.
Det problematiska här är inte att ha tillgång till varandras platsinformation. Utan det är att hela tiden sitta och titta vart den andre är,som TS verkar göra.
Det tycker i alla fall jag skulle skapa en obehagskänsla,mer än bara vetskapen om att man kan se vart den andre är om man blir orolig.
Sen ser inte jag problemet i att ringa varandra om man t ex blir sen hem av någon anledning.
Det kan ju vara bra att veta om man t ex ska laga mat.