Anonym (Pippi) skrev 2026-01-16 10:55:54 följande:
Jag var en av de som var väldigt aktiva på Allt för föräldrar fram tills kanske 2005. Jag minns inte tydligt varför jag och många andra bytte till familjeliv där runt 2005 men jag har nåt svagt minne av att forumet/sidan gjordes om. Det blev svårare att hitta trådar och hänga med eller nåt sånt och därför bytte jag. Jag undrar om det kanske blev nåt tekniskt strul efter uppdateringen som gjorde att folk bytte sajt. Jag minns att det var motvilligt jag gjorde det för jag gillade AFF bättre än Familjeliv före förändringen.
Både AFF och Familjeliv fanns aktiva samtidigt under några år i början av 2000-talet. Jag föredrog som sagt AFF fram till uppdateringen men kikade ibland in på Familjeliv.
Kanske någon annan minns mera.
De kanske även var att folk tröttade på den dåliga modereringen och att Redax liksom aldrig förstod vad som hände i forumet? Alla intriger. Inlägg fick stå kvar som innehöll förtäckta elakheter mot medlemmar, som alla medlemmar förstod - men som Redax aldrig orkade sätta sig in i. Sådana saker.
Och att medlemmar stängdes av bara för att många anmälde, trots att de inte hade gjort något fel. Det fanns ett hemligt nätverk mellan medlemmar och inte längre aktiva medlemmar, som aktiverades när någon i innegänget ville ha någon avstängd, och då anmälde alla en viss medlems inlägg. Och då blev den medlemmen avstängd, som sagt fast den inte hade gjort något fel. "Det har kommit in många anmälningar rmot dig nu, så vi måste tyvärr stänga av dig", typ.
Redax byttes emellanåt ut, men alla var lika oprofessionella. Och det var många olämpliga moderatorer.