Anonym (sviken och krossad) skrev 2026-01-16 13:05:29 följande:
Otrogen partner - mitt fel...
Jag är så otroligt förbannad och mår inget bra men försöker vara saklig i mitt rop på hjälp om hur jag kan bli bättre.
Fick för några dagar sedan reda på att min sambo varit otrogen med en annan man flera gånger under hösten och vintern. Detta kom som en stor chock för mig då jag trodde vi hade det bra. Jag jobbar borta några dagar varje vecka så därför var det enkelt för henne att vara med honom under dessa dagar.
Hon säger att han är en idiot som hon aldrig ska träffa mer. Hon har inga kärlekskänslor för honom säger hon. Hon älskar mig säger hon men att jag var för dålig att för mig av henne. Hur blir man bättre att ta för sig av sin partner när man fastnat i varadagens alla måsten? Jag vet att jag inte är Världens roligaste man och ofta att jag prioriterar saker som är viktigare än sex. Jag älskade henne och trodde vi hade det bra men något måste vara fel med mig eftersom det gick sm det gick. Tror inte denna relation går att rädda men om/när jag hamnar i en ny relation hur ska jag då bete mig för att inte hamna i samma situation igen?
Nejnejnejnej nej.. Det är inte ditt problem att din partner är otrogen. Jag har varit otrogen och förmodligen haft folk som varit otrogna mot mig med. Och jag inser att även om mitt ex inte var perfekt så var det min egen svaghet och känsla av bristen på respekt som resulterade i att jag var otrogen.
Så det hon säger nu det kan du ta och skita i. Det är bara en riktigt jävla pinsam ursäkt ifrån hennes sida. Hade hon behövt något mer så hade hon kunnat diskutera det. Inte som de flesta kvinnor bara hålla käften och förvänta sig att man ska kunna henne ut och in....
Och visst, du är säkert inte heller något perfekt, men du lägger ansvaret lite för mycket på dig själv. Men inse för helvete att det största trycket är på henne och inte dig. Det som snackar nu är bara din egen självkänsla som fått en turn och att du tror att du ej är tillräcklig.
Du ska inte heller prioritera kvinnor före arbete eller hobbys såsom mia säger. Tvärtom. De flesta kvinnor tänder på att du sysslar mer med annat än att du bara är med henne..
Vill du veta hur man "tar för sig" lite bättre så lär dig att göra det med ett gäng nya relationer. Ju mer kvinnor du får erfarenhet utav, desto mer kan du ta för dig. Istället för så som nu, där du försökte lägga alla ägg i samma korg, och så visade sig vara med ett asshole som är otrogen.