• Anonym (Ts)

Har insett att jag har INGEN i mitt liv

Fyllde år nyligen, ingen grattade mig för jag har förlorat alla. Mamma, pappa, syster, bror är döda, en bror har en flickvän som hatar mig. Mina vänner är borta sen länge. Mannen grattade men var nära att slå igen idag så nu lämnade jag även den sista jag hade.
    Jag vet inte vad jag lever för längre, jag tror att jag är färdig snart.

Vi älskade varandra imorse... vad är det för fel på mig? Jag VET att jag bara lagade mat, han började skrika så jag gick. Inte gjort nåt annat.

• Svar på tråden Har insett att jag har INGEN i mitt liv
  • Anonym (Li)
    Anonym (Ts) skrev 2026-01-16 20:13:01 följande:
    Har insett att jag har INGEN i mitt liv

Fyllde år nyligen, ingen grattade mig för jag har förlorat alla. Mamma, pappa, syster, bror är döda, en bror har en flickvän som hatar mig. Mina vänner är borta sen länge. Mannen grattade men var nära att slå igen idag så nu lämnade jag även den sista jag hade.
    Jag vet inte vad jag lever för längre, jag tror att jag är färdig snart.

Vi älskade varandra imorse... vad är det för fel på mig? Jag VET att jag bara lagade mat, han började skrika så jag gick. Inte gjort nåt annat.

Har du levt med en förtyckande man som slår så tappar du livsgnistan. Känner dig mycket tom. 

Sök stöd under separationen hos kurator eller liknande. Glöm inte de hjälplinjer som finns att nå på telefon om du behöver prata med någon i stunden.

Om du lämnar den destruktiva relationen får du med tiden mer kraft att vända dig utåt. Träffa andra människor. Börja med kurser/studiecirklar, motionsgrupper och diskussionsgrupper-kanske en bokcirkel. Svenska kyrkan t.ex. har grupper, bl.a. sorgegrupper. 

Börja gå mot ljuset och vila när du behöver det på vägen. 
  • Anonym (Var)

Var i vårat land bor du? (Landskap)

• Anonym (Li)
    Anonym (Var) skrev 2026-01-16 20:29:05 följande:

Var i vårat land bor du? (Landskap)

Varför undrar du det?
  • Anonym (Var)
    Anonym (Li) skrev 2026-01-16 20:42:08 följande:
    Varför undrar du det?
    Nej jag tänkte om att gå promenader eller nåt...typ nåt socialt eller så.

Frågan kanske var skum...tänkte inte på det och ber om ursäkt.
Svar på tråden Har insett att jag har INGEN i mitt liv