Anonym (Y) skrev 2026-01-17 18:12:21 följande:
Hej 👋 igen! Ja, håller med! Typ ett lotteri kan det såklart vara beroende på vem man träffar på sin vårdcentral. Om en erfaren läkare med ett äkta intresse för hormoner eller en läkarkandidat i tidsnöd. Brukar variera ngt för mig. Så jättebra att det gick så bra och smidigt för dig! Hoppas samma för vår TS. Tips och goda råd är som du säger bäst! :)
Hej du! 👋
Tack, snällt av dig! 🤗
Absolut, vi håller tummarna för henne att hon blir bemött bra, att de lyssnar på henne och att slutresultatet blir gott!
Liknelsen med lotteri skulle jag hålla helt med om, väldigt tråkigt för de som mår dåligt, inte blir trodda och kanske i värsta fall behöver vård.
Jag har haft otur förr med läkare/skojare så allt man kan göra är att påtala vikten för det personliga mående att få det kollat snarast.
När jag tog de testerna tog jag andra prover så vet inte hur många rör som var till just detta, tror det var bara ett.
Test för man och kvinna vet jag är olika för vet att mannen testas sperman också, ja inte så "där" utan ett hormon kopplat till det, vad gäller test för kvinnor så får jag känslan att det är fler faktorer att ta hänsyn till och fler prover men det är snabbt förbi...
Skönt också att få det kollat, sen när nivåerna är bättre om det nu var så...så får man känna sig för vad man är ute efter.
En bra start var att skapa denna tråden..vem vet, kanske får nån annan nytta av den en dag! 🤗