Pinsamma händelser på jobbet
Okej, nu behöver jag höra era berättelser om pinsamma saker ni gjort på jobbet, så jag inte behöver känna mig helt ensam i detta.
Jag gjorde bort mig fullständigt idag. Jag jobbar inom vården. Jag uppgav information om en patient till en kollega och denna information visade sig sedan vara helt felaktig. Informationen jag gav var avgörande för att kollegan skulle kunna ordinera rätt behandling. För det första skulle jag tagit reda på mer information innan jag träffade kollegan. Redan vid detta mötet blev det flummigt eftersom jag inte hade mycket info att gå på. Efter mötet fick jag veta av en annan kollega att informationen jag gett var helt fel. Jag fick då gå tillbaka med svansen mellan benen, be om ursäkt och berätta som det var. Kollegan som skrivit ordinationen blev väldigt irriterad. Jag kände mig otroligt dum. Jag har tagit lärdom av detta och kommer inte göra om samma misstag, men sitter nu hemma och ältar detta. Dels gärna med er av era pinsamma händelser på jobbet eller i andra situationer!