Reagerar ni på om någon inte har sin vigselring?
Jag har inte haft min vigselring på länge (eller egentligen är det ringen jag köpte för att ersätta min försvunna vigselring. När den väl hittades tyckte jag bättre om den jag köpte så fortsatte använda den) pga en skaga iv´vänster hand som krävt ortos mm och gjort att min hand/fingrar samlat vätska och varit väldigt svullna.
Innan jul avslutades detta och jag kunde börja använda ringen igen, men jag är int ebekväm med den längre.
Vi har problem i vår relation, det påverkar absolut mina känslor. Jag märker att jag behöver påminna mig själv att sätta på ringen när jag ska lämna hemmet för annat än att träffa mina vänner. Det är som att det tar emot... Jag har gått från att det var det första jag satte på mig på morgonen och sista jag tog av på kvällen (mina händer sväller på nätterna) till att aldrig ha den hemma.
Jag känner att jag vill sluta ha den över huvud taget, men är rädd att folk kommer notera det och fråga om saken. Och med vår relation i gungning är jag absolut inte redo för sånna frågor.
Så, skulle ni märka om en kolleha slutade använda sin relativt anspråkslösa vigselring?