Hej!
Jag är tyvärr i samma sits. Varit sjukskriven länge, och fick även en fruktansvärt post covid som sitter i sedan ett år. Är liksom både avstängd, deppad och väldigt trött med molande huvudvärk. Så man tappar lätt lusten, eller ja - om man ens har lust att sätta på något över huvud taget. Kan också tycka att många serier känns ointressanta just för man är i en jobbig sist (eller har varit), och då behöver man inte action och spänning, snarare något mer åt feelgood-hållet. Märker att jag gillar att titta på dokumentärer (även om jag ibland somnar ifrån). Nej, det är verkligen inte så skoj detta...att inte kunna njuta av film osv som man kunde innan, det är en sorg. Jag har typ inte varit på bio sedan massor av år. Har ingen lust (och blivit lite hemmamysare).
Har även kommit på mig själv att sitta och verkligen slö-dum-kolla massa klipp, där de lagar saker: Allt från armandsur till verktyg. Vissa gör det så bra att det blir som avslappnande ASMR (bra ljud ofta med). Men det är ju långt ifrån en serie att följa (hur ska det gå för skiftnyckeln i slutet, hehe).
Tror att en combo av saker man varit med om gör att man tappar lusten helt enkelt. Vet inte om ni/du känner igen med, men innan covid kände jag mig oskså rätt off. En rask promenad funkar för stunden, och även lite träning - men hjärnan verkar konstant trilla tillbaka till något konstigt läge där den bara är trött. Kanske är jag i depression med? Vet ej, skulle inte förvånad mig.
Tar gärna mer tips. Men - det som skrivits hittils är bra!! =)