• Anonym (TS)

Jag vet inte om jag gjort slut eller inte

Jag och min partner har varit tillsammans i flera år. På grund av avstånd och annat ses vi inte särskilt ofta, och ingen av oss gillar att prata i telefon, så därför sker vår främsta kontakt genom meddelanden. Just nu är jag jätteosäker på hur jag känner och jag skrev ett lite otydligt meddelande som kan ha varit ett avslut ifall jag vill, men om jag ångrar mig imorgon kan jag bara ha ventilerat mina känslor. Min partner verkar inte ha tagit det som ett avslut i alla fall utifrån svaret. Hur vet man att man tar rätt beslut? Är livrädd för att välja fel och ångra mig.

• Svar på tråden Jag vet inte om jag gjort slut eller inte
  • Anonym (Hm)

Vad tycker du själv om er relation?

• Anonym (Syfte)

Men vad var syftet med meddelandet när du skickade det? Menade du att göra slut eller inte?

• Anonym (Jhhb)

Varför pratar ni inte med varandra och försöker reda ut hur ni känner och hur ni ska göra?
    Att skicka ett tvetydigt meddelande verkar rätt poänglöst.

• Anonym (TS)

Jag skickade meddelandet för att jag behövde ventilera hur jag känner. Och jag menade nog mest att det lär ta slut om det inte blir en förändring. Men det är mycket i vår relation som är komplicerat. Min partner känner mycket starkare för mig. Enligt mig fungerar inte vårt sexliv medan min partner är jättenöjd. Och jag gick direkt från en destruktiv relation med misshandel och annan skit in i det här. Men samtidigt älskar jag min partner och vet att jag aldrig kommer kunna få uppleva kärlek som denna igen. Min partner är trygghet för mig och jag avskyr förändringar och är livrädd för ett liv utan varandra.

• Anonym (M.)
    Anonym (TS) skrev 2026-01-19 09:53:28 följande:

Jag skickade meddelandet för att jag behövde ventilera hur jag känner. Och jag menade nog mest att det lär ta slut om det inte blir en förändring. Men det är mycket i vår relation som är komplicerat. Min partner känner mycket starkare för mig. Enligt mig fungerar inte vårt sexliv medan min partner är jättenöjd. Och jag gick direkt från en destruktiv relation med misshandel och annan skit in i det här. Men samtidigt älskar jag min partner och vet att jag aldrig kommer kunna få uppleva kärlek som denna igen. Min partner är trygghet för mig och jag avskyr förändringar och är livrädd för ett liv utan varandra.

Du vill ha en förändring, vad ska förändras?

Du avskyr förändring, så hur ska du klara en förändring?
  • Anonym (TS)
    Anonym (M.) skrev 2026-01-19 09:56:42 följande:
    Du vill ha en förändring, vad ska förändras?

Du avskyr förändring, så hur ska du klara en förändring?
    En så stor förändring som att det tar slut och att vi försvinner från varandras liv har jag svårt att hantera. Eller egentligen förändringar som innebär något som i mitt huvud är negativ är det jag har svårt med. En mindre förändring som gör vår relation bättre har jag inte lika svårt med även om jag kanske har svårare för sånt än gemene man.
Svar på tråden Jag vet inte om jag gjort slut eller inte