• amanda199204

Är det fel på mig ? 🥺

Börjar fundera om det är nåt fel på mig jag är snart 34 och kärlek och dejting är så krångligt.

Jag har haft flera flörtar och kortare förhållanden sen tonåren men det har tagit slut ett tag senare av olika anledningar. 

Bara 2025 pratade jag först med en kille som jag har haft kontakt med till och från i flera år och som jag har gemensamma vänner med han verkar inte veta vad han vill han velar fram och tillbaka flera gånger jag vill bara ha honom och ibland säger han att han vill ha mig m.m för att nästa stund ignora och bli kall , sen träffade jag nästa kille som var allmänt märklig vi träffades bara på en dejt och typ hade sex och myste han sa mycket märkliga saker bland annat att han hade träffat en tjej tidigare som bodde på ett gruppboende och att dom hade legat 2 gånger enligt honom så var hon med på det när dom var intima men sen hade hon ångrat sig sen och polisanmält honom för nåt sexuellt men det ledde ingenstans vet inte varför han berättade det för mig kanske för att jag också bor på ett gruppboende för personer med lätt autism (typ autism grad 1/asperger) tyckte det var märkligt att han berättade det iaf han själv sa att han har autiska drag jag har asperger och add kände mig även irriterad att han satt och tittade på sin telefon mest hela tiden när vi träffades känns respektlöst att göra när man har dejt jag skulle iaf ha telefonen på ljudlöst och inte sitta och titta på telefonen när man träffas men han skickade snaps m.m när vi träffades till andra. 

Sen pratade jag med en annan man i 2 månader i somras men jag insåg rätt snabbt att han inte var so mycket att ha han var väldigt obehaglig och troligen narcisst flera gånger när jag försökte avsluta kontakten med honom så sa han "ta bort mig igen då och hitta nån annan kille du kan knulla med" hörde jag inte av mig fick jag höra "pratar du med andra killar?" "Blir det inget Godmorgon idag ? 🥺" M.m m.m han hörde aldrig själv av sig utan förväntade alltid att jag skulle höra av mig sen började velpellen från i våras höra av sig igen och vi hade kontakt flera gånger igen och nu har vi väl ingen kontakt igen för han vet inte vad han vill. 

Allt detta har lett till att jag mår psykiskt dåligt och börjar ifrågasätta allt med mig själv jag är mentalt helt slut orkar inte längre försöka. Kanske är det meningen att jag ska vara ensam och olycklig.

Funderar på om jag duger om jag går ner i vikt, om jag blir snyggare , om jag blir mer tyst , om jag inte är så känslig, om jag inte ställer några krav, om jag inte är så osäker om jag slutar övertänka så mycket. Känner mig så fruktansvärt ensam och ledsen känner mig misslyckad och värdelös vad jag än säger eller gör så blir det fel känns som att jag ska behöva ändra på mig och vända ut och in på mig själv för att duga nån gång.

Förlåt för väldigt långt inlägg behövde skriva av mig. I stort sett alla män jag har haft förhållande/dejtat/flörtat/pratat med har lätt autism/adhd eller både autism och adhd vissa har även haft ocd/depression/ångest/bipolär

• Svar på tråden Är det fel på mig ? 🥺
  • Anonym (Isabella)
    amanda199204 skrev 2026-01-19 19:55:24 följande:
    Och vad exakt har jag gjort dig om jag får fråga ?

Är du som alla andra män lättkränkta så fort man säger ett enda negativt ord om er ?!

Ni män får kalla kvinnor slampa,hora, kärring,fitta,bitch, och behandla oss hur som helst men vi kvinnor får inte kalla män för svin m.m  fast en del beter sig som svin.
    Nej, män får inte alls kalla oss kvinnor för sådana saker! Ingen man jag har dejtat har någonsin kallat mig för något sådant, och inga av männen i min bekantskapskrets heller. Jag och alla mina väninnor hade omedelbart sagt upp bekantskapen med en man som betedde sig illa.
    Du måste stärka dig själv och komma på hur du ev. framöver kan träffa en kille som är bra på riktigt. Fokusera på att ni ska klaffa med intressen, samtalsämnen, aktiviteter osv. Prata/skriv inte om sex förrän ni har träffats flera gånger IRL. 
  • molly50
    Anonym (Hjälp eller stjälp) skrev 2026-01-19 20:07:31 följande:

Ja.

Kan det bero på att kvinnor väljer män som är svin i första hand? 
    Eller du vill inbilla oss att du hade valt en snäll pojke?

Visst finns det kvinnor som dras till knäppgökar. Men det är långt ifrån alla.
    Ofta är dessa män väldigt charmiga och trevliga till en början för att sen visa sina sämre sidor när man t ex har flyttat ihop,gift sig och/eller skaffat barn.
    Det är lite samma sak med de sk fuckboysen. De är också ofta väldigt trevliga till en början och lurar in kvinnan i en falsk tro att han vill ha något seriöst,för att sedan försvinna när han har fått det han vill ha,sex.
    Så det är inte alltid så lätt att veta. Framförallt inte med de förstnämnda.
    Det ska också tilläggas att detta inte gäller alla män. Det finns många fina män också.
  • amanda199204
    Anonym (m) skrev 2026-01-19 20:31:22 följande:
    Du är ju aldrig intresserad av någons åsikt??? Kan hålla med i sak för 14 rader lång mening, varför om du vet att det är svårt att läsa för andra?
    Jo då det kan jag visst. Ja men låt bli att läs då .
  • amanda199204
    Anonym (Kenj) skrev 2026-01-19 20:36:04 följande:
    Jo, men risken för att träffa sociala kufar utan takt och ton ökar ju signifikant om du bara vill dejta män med autism. Jag tror att det kan finnas fler guldkorn bland normala män, även om det också där kan bli svårt. Män överlag är ganska oattraktiva tyvärr, både i personlighet och utseende. 
    Jo jag kan väl försöka träffa en man utan någon diagnos men jag tror tyvärr dom har svårt att förstå att jag t.ex behöver vara ifred ibland , om jag har träffat människor en hel dag så är jag helt slut i huvudet, jag blir trött av att vara social och då orkar jag inte vara social med en partner också sen.

Och sen lägger jag mycket tid på mina intressen och sen tror jag tyvärr inte en "normal" person t.ex kan förstå varför jag tycker beröring är obehagligt ibland, eller att jag tycker det är jobbigt med plötsliga förändringar. Så det känns lättare att träffa någon som funkar som jag själv gör.

Mina föräldrar lägger sig inte i vem jag träffar så länge han är snäll mot mig och behandlar mig på ett bra sätt.
  • amanda199204
    Snitches skrev 2026-01-19 20:40:54 följande:
    Alltså, rökfri och snäll är knappt krav.. det är mer bare minimum. Vart är din självrespekt? Skicka nakenbilder till någon som bara behandlat dig som skit... Skärp dig. 
    Vill jag skicka bilder till honom så gör jag väl det om jag vill ? Och han behandlar inte mig som skit han mår bara inte så bra psykiskt i perioder.
  • Anonym (.)

Ja det är alltid bra att jobba på sig själv, både personlighet och utseende. Då blir du mer attraktiv men egentligen mest för din egen skull.

Sen kan det ta tid att hitta rätt man, du är verkligen inte ensam om att hitta någon som man passar ihop med. Men försök vara nöjd som singel också, skapa din egen lycka, gör roliga saker, utvecklande och stimulerande saker, ha det bra, då blir du också mer attraktiv och får mer självförtroende. Och räkna som sagt med att det kan ta tid. Slösa inte tid på män som får dig att må dåligt. Ibland kan det vara missförstånd och man kan ge folk en chans, ingen är perfekt, men dåliga saker blir ofta inte bättre.

• Snitches
    amanda199204 skrev 2026-01-19 21:18:23 följande:
    Vill jag skicka bilder till honom så gör jag väl det om jag vill ? Och han behandlar inte mig som skit han mår bara inte så bra psykiskt i perioder.
    Bra människor tar inte ut sitt dåliga psykiska mående på andra. Speciellt inte på människor de bryr sig om. 

Du får skicka hur många nakenbilder du vill. Men det kommer inte hjälpa dig att hitta en bra, seriös kille. Tvärtom. 
  • amanda199204
    Anonym (Isabella) skrev 2026-01-19 20:55:40 följande:
    Nej, män får inte alls kalla oss kvinnor för sådana saker! Ingen man jag har dejtat har någonsin kallat mig för något sådant, och inga av männen i min bekantskapskrets heller. Jag och alla mina väninnor hade omedelbart sagt upp bekantskapen med en man som betedde sig illa.
    Du måste stärka dig själv och komma på hur du ev. framöver kan träffa en kille som är bra på riktigt. Fokusera på att ni ska klaffa med intressen, samtalsämnen, aktiviteter osv. Prata/skriv inte om sex förrän ni har träffats flera gånger IRL

Nej och jag skulle inte heller acceptera att bli kallad sådana saker.

Jag kanske eventuellt ska gå på dejt med en kille snart och fika men inget bestämt datum än vi har bara pratat lite om att träffas.

Det känns skönt att han också har Asperger och add som jag och vi har liknande intressen.

Men han är 10 år yngre än mig och jag känner mig nojig för att han är så vältränad och jag är lite överviktig... 

Jag försöker gå ner i vikt men det är inte så lätt när man har pcos som jag har.
  • Anonym (.)
    Snitches skrev 2026-01-19 21:20:57 följande:
    Bra människor tar inte ut sitt dåliga psykiska mående på andra. Speciellt inte på människor de bryr sig om. 

Du får skicka hur många nakenbilder du vill. Men det kommer inte hjälpa dig att hitta en bra, seriös kille. Tvärtom. 
    Alltså en bra man är väl bra man, oavsett om han får nakenbilder skickat till sig eller ej
  • Anonym (Kenj)
    amanda199204 skrev 2026-01-19 21:16:45 följande:
    Jo jag kan väl försöka träffa en man utan någon diagnos men jag tror tyvärr dom har svårt att förstå att jag t.ex behöver vara ifred ibland , om jag har träffat människor en hel dag så är jag helt slut i huvudet, jag blir trött av att vara social och då orkar jag inte vara social med en partner också sen.

Och sen lägger jag mycket tid på mina intressen och sen tror jag tyvärr inte en "normal" person t.ex kan förstå varför jag tycker beröring är obehagligt ibland, eller att jag tycker det är jobbigt med plötsliga förändringar. Så det känns lättare att träffa någon som funkar som jag själv gör.

Mina föräldrar lägger sig inte i vem jag träffar så länge han är snäll mot mig och behandlar mig på ett bra sätt.
    Då skulle jag råda dig till att vara tydlig med dina krav redan från början och inte vika på dessa för manipulerande män. 

Krav på snällhet kan behöva utvecklas också, så killen förstår vad du syftar på i alla avseenden. Att enbart använda snällhet som ord utan några vidare förklaringar är lite diffust. Folk kan ha olika gränser för vad som är snällt och accepterat i en relation.
  • amanda199204
    Snitches skrev 2026-01-19 21:20:57 följande:

Han tar väl inte direkt ut sitt dåliga psykiska mående på mig, han "försvinner" ibland för att han inte orkar, jag tror tyvärr han dricker mer alkohol när han mår dåligt men han är inte alkoholist och jag vet att han flyr in i gameing världen och jobb när han mår dåligt för han orkar inte känna saker. Sen tror jag (men jag vet inte helt säkert) han ligger med andra tjejer i perioder för att det bara är sex för honom ,det betyder ingenting, dom ställer inte krav på honom och han har inga känslor för dom. Men han känner väl att han inte är tillräckligt bra för mig, att han är rädd för att såra mig att jag betyder nåt mer än bara sex för honom jag är rätt säker på att han har känslor för mig på nåt sätt, kanske inte att han vill gifta sig med mig och att vi ska leva ihop resten av livet men jag tror jag betyder ganska mycket för honom.
  • Lynx123
    amanda199204 skrev 2026-01-19 21:18:23 följande:
    Ursäkta ALDRIG dåligt beteende mot dig. Snälla människor som bryr sig om en är aldrig elaka - hur dåligt de än mår.
  • amanda199204
    Anonym (Kenj) skrev 2026-01-19 21:30:25 följande:
    Då skulle jag råda dig till att vara tydlig med dina krav redan från början och inte vika på dessa för manipulerande män. 

Krav på snällhet kan behöva utvecklas också, så killen förstår vad du syftar på i alla avseenden. Att enbart använda snällhet som ord utan några vidare förklaringar är lite diffust. Folk kan ha olika gränser för vad som är snällt och accepterat i en relation.
    Ja men det är svårt att veta vad man ska skriva i sin profil på dejtingsidor.

Har jag massa krav så får man ju inga matchningar alls.

Tycker det är svårt med Tinder också när man ska välja kärleksspråk, men kan välja mellan beröring, spendera tid tillsammans, komplimanger, presenter och omtänksamma gester, man vill ju ha allt eller iaf jag.. men jag tycker det är viktigast med beröring och spendera tid tillsammans. Sen skulle jag självklart bli glad av blommor och presenter också men det är inte det viktigaste tycker jag.
Svar på tråden Är det fel på mig ? 🥺