Låta andra betala för en, ok?
Jag gillar min mans fam i det stora hela och alltid gjort. Vi har vart ett par i snart 30 år, var ungdomar när vi träffades.
Vi har alltid levt nära familjen/släkten, jag vet inte vad som händer med folk när de blir äldre men de tycks bara bli snålare och snålare och jag har börjat bygga upp ett sånt stort agg mot dom att jag troligen kommer försöka undvika träffa dom på samma sätt så gott det går.
Min man har alltid vart den generösa av alla, när vi åker till landet allihop är det i princip bara vi som handlar med oss mat, övriga (en bror, en syster med familj samt hans mamma och pappa som bor där permanent)
Vi har inga egna barn.
äter bara av sånt som finns i frysen. Kan vara nåt gammalt frysskadat paket fiskpinnar, eller trött kyckling. För föräldrarna handlar nästan ingenting utan lever på typ vatten och bröd, konserver.
Det största problemet är att man inte kommunicerar med varann. ja det gäller ju mig med. Eller nånsin gjort upp saker innan utan allt blir bara som det blir jämt.
och det slutar alltid med att det är min man eller vi som står för notan på allt. Oftast handlar man ju storpack när man ska dit, minst 1 kg köttfärs, kyckling, en stor bit ryggbiff eller vad som helst och när det är dags för mat sitter alla bara och väntar. och ja det räcker ju till alla så.
ingen annan tar för sig eller säger att de ska åka och handla.
jag vet dessutom att de är otroligt ekonomiska, de är så nöjda om de kan åka ut till sommarhuset en helg och det bara kostar bensin.
mamman har alltid vart ganska generös men samtidigt ekonomisk. men hon är ju jättesnäll och låter oss komma och bo på landet med henne. så man bjuder ju såklart henne och pappan. men däremot förstår jag inte hur syskonen tänker. det är mer syskonens beteende jag reagerar på.
och stör mig på att min man aldrig säger till. vad händer om vi inte skulle köpa mat, ja då äter dom pasta och konserver och ber heller inte om nåt, men vi vill ju äta lite roligare man när det är helg. men det blir ganska dyrt att betala för två, tre familjer till. och de har småbarn och stora barn med. hur kan man bara tycka att nån ska göra så??
det viktigaste i sammanhanget är att vi tjänar urdåligt jämfört med dem, de är rika personer och inga fattiglappar precis.
det är liksom samma sak vid högtider med. de handlar ingenting men vet att vi köper med oss, så frågar de om nånting saknas när dom är på väg. Det känns som att de dessutom är uträknat, att de medvetet väljer att åka såna tider så de vet att vi redan är där eller kommer före.
hur kan man vara så snål och ha noll intresse själv för god mat utan nöjer sig med konserver när man har miljoner på banken?? säg inte bara att man får skylla sig själv, det vet jag redan, jag är mer nyfiken på om folk tycker att det är rätt agerat av dessa? för det är helt normala trevliga människor det handlar om. Så det kanske är ett ok beteende.
om andra ändå bjuder så är det bara att ta för sig, kanske så de flesta gör.