• Anonym (Anonym)

Medicinsk abort - blödning

Gjorde medicinsk abort 30/12. Har blött mycket fram till förra veckan. Fick åka till akuten. Där såg de att det fanns rester kvar. Jag fick då 2 tabletter till för att få ut resterande.  Nu Blöder jag likamycket som efter första omgången? det har gått 3 dagar. Någon som har erfarenhet av detta och kan ge någon tröst i hur länge ni blödde efter en andra omgång pga rester? 

Mvh, förtvivlad.

• Svar på tråden Medicinsk abort - blödning
  • Anonym (H)

Hej och så tråkigt att läsa vad du går igenom. 

Jag känner igen mig, men tog tabletterna vid ett tillfälle och gick på kontroll en vecka efter där det konstaterades att inga rester fanns kvar. Blödde trots detta länge och väldigt mycket.
    Fick till slut tranexamsyra (heter det va?) mot rikliga blödningar som jag åt vid två tillfällen.

Försökte också ta det lugnt och vila under tiden för att inte stressa kroppen. För mig drog blödningen nämligen igång igen så fort jag ansträngde mig (av endast en promenad för att ge exempel). Hade löpande kontakt med gyn under hela processen vilket kändes tryggt.

Hoppas verkligen det är över för dig fort!!

• Anonym (Anonym)

Hej! 

Tack för svar. Känner igen mig i att blödningen drar igång vid mindre ansträngning. Räcker med att jag rör mig på kontoret en dag så blöder det mer på eftermiddagen/kvällen. Även efter promenad drar det igång mer. Är van vid att träna mycket och hårt, så börjar bli väldigt less på att ligga på soffan. Blir less över att det aldrig går över, undrar om det gått som det ska denna gång.

Svar på tråden Medicinsk abort - blödning