• Anonym (Jess)

Kan jag säga något om detta?

Ska försöka fatta mig kort...

Jag och min bästa vän är bägge i 40 årsåldern och har varit singlar några år. Nu sedan en tid tillbaka dejtar jag en kille. Vi har setts närmare ett år och det känns bra med honom. 

Problemet är att min bästa vän tar för sig lite för mkt... Hon har under en kort tid haft sex med min dejts bror (flera gånger) och när han tappa intresset gick hon raka vägen till min dejts bästa vän istället... 

Hon är bra på att ta för sig och jag har aldrig sagt något kring det men nu tycker jag det känns lite olustigt på något sätt... kan inte riktigt förklara exakt men jag skäms nog nästan lite om jag ska vara helt ärlig. Hon får ju såklart vara med vilka Hon vill och jag missunnar henne inget men blir ändå lite konstigt för mig... 

Är det någon som kan förstå min känsla eller ska jag bara låta henne hållas och jobba bort mitt tycke? 

Kan tillägga att hon va med en annan vän till honom precis nyss så det blev nog det som gjorde att jag började tycka detta blev ett problem  

• Svar på tråden Kan jag säga något om detta?
  • Anonym ((/)
    Anonym (.) skrev 2026-01-20 11:33:16 följande:
    Männens rykte då? Är det någon som pratar negativt om de då? Ingen förväntar sig att de ska hålla sig borta från just denna tjej?
    Vadå "männens rykte"?
    De har sex med denna kvinna, denna kvinna ligger runt.

Behöver jag utveckla?
  • Anonym ((/)
    Anonym (Jess) skrev 2026-01-20 08:27:18 följande:
    Saken är den att vi bor i en liten stad och hon förstör sitt rykte. Det drabbar ju delvis mig också. Eller jag känner mig illa till mods iaf. 

Vi är festliga är ju inte sant, det är ju bara hon som är festlig och helt ärligt....vi är 40 år. Jag tycker det är jättejobbigt att hon ligger med min killes krets eftersom jag skäms. Samtidigt är det i välmening eftersom hon får ett dåligt rykte och hon mår inte bra just nu... Hon tröstar sig och det blir inget bra 
    Vad har åldern med saken att göra?
    Fyrtio är ingenting!

Men, jag förstår dig och hade högst sannolikt avslutat vänskapen.
    Jag vill inte ha vänner som har ett sån livsstil. Hade verkligen klargjort det mycket tydligt samt informerat dejten om detta så att han inte tror att jag också saknar moral och stil.
  • Anonym (S)

Men VARFÖR...??? Hittar hon inga andra män att vara med?? Måste ju förstå att det ser rätt illa ut att hoppa på kompisens dejts släkt och vänner?? Hur långt är steget till att hon går på din kille "på fyllan"? Näe, jag skulle vara orolig över intentionerna!
    När jag träffade min första kille (äldre) började hans lillebror plöja igenom mina klasskamrater, försökte med min syrra. Ryktet han fick var inte nådigt, och min kille blev även rädd att han skulle gå på mig. Nog att det är ett bra sätt att träffa folk "genom vänner", men att sätta det i system... SÅ liten är inte världen...!

• Anonym (H)
    Anonym ((/) skrev 2026-01-20 11:46:42 följande:
    Vadå "männens rykte"?

Behöver jag utveckla?
    Det gör ju även dom. 
  • Anonym (?)
    Vadå "männens rykte"?

Behöver jag utveckla?
    Ja, det behöver du.
  • Anonym (Mmm)
    Vadå "männens rykte"?

Behöver jag utveckla?
    Menar du att det är status att ligga med ortens lättfotade tjej?
  • Anonym ((/)
    Anonym (?) skrev 2026-01-20 11:57:01 följande:
    Ja, det behöver du.
    Anonym (Mmm) skrev 2026-01-20 12:07:13 följande:

Anonym (H) skrev 2026-01-20 11:56:10 följande:
    Det gör ju även dom. 
    Det jag menar borde inte vara så svårt att förstå tycker jag, men ok.

--

En tjej ligger med halva stan, lika med okänt antal. Troligen även för henne.
    En kille ligger med denna tjej, lika med EN (1) tjej.

När jag var ung kallades såna tjejer för madrasser, killar med liknande beteende för häradsbetäckare.
    I detta fall saknas den senare.
  • Anonym (?)
    Anonym ((/) skrev 2026-01-20 12:17:48 följande:

--

När jag var ung kallades såna tjejer för madrasser, killar med liknande beteende för häradsbetäckare.
    Fast nu vet vi ju inte hur många männen legat med. Lika med troligt okänt antal. Troligen även för männen själva. 
  • Anonym (Mmm)
    Anonym ((/) skrev 2026-01-20 12:17:48 följande:

--

Nja, kanske i ditt huvud. Dessa killar framstår ju som ganska desperata om de ligger med stadens madrass. Och varför tror du att de inte ligger med andra tjejer? De verkar ju inte vara så nogräknade av sig.

Så jag tror dessa killar också har ett dåligt rykte. Alla vet ju att de gör så.
  • Anonym ((/)
    Anonym (?) skrev 2026-01-20 12:50:56 följande:
    Fast nu vet vi ju inte hur många männen legat med. Lika med troligt okänt antal. Troligen även för männen själva. 
    Jag utgår från det som framkommer i ts
    Anonym (Mmm) skrev 2026-01-20 12:54:23 följande:
    Nja, kanske i ditt huvud. Dessa killar framstår ju som ganska desperata om de ligger med stadens madrass. Och varför tror du att de inte ligger med andra tjejer? De verkar ju inte vara så nogräknade av sig.

• Anonym (Hmm..,,)

Eftersom ni bor i en liten byhåla är det ju inte så konstigt att de män hon träffar känner din dejt "alla känner alla". Eller ska hon leva i celibat bara för att du just nu hittat nån?

Kom ihåg det i så fall när situationen blir den omvända!

• Anonym (.)
    Vadå "männens rykte"?

Behöver jag utveckla?
    Ja, utveckla gärna det.
  • Anonym (.)
    Anonym ((/) skrev 2026-01-20 13:02:19 följande:

Nej, du lade till annat också.
  • Anonym (Jess)

De killar hon legat med i min killes bekantskapskrets har inte legat runt. Är en av anledningarna till att jag tycker det är jobbigt också
  • Anonym (?)
    Anonym ((/) skrev 2026-01-20 13:02:19 följande:

Du utgår från att killar som villigt ligger med samma tjej inte även ligger med andra tjejer. 
  • Anonym (Jess)
    Anonym (S) skrev 2026-01-20 11:55:25 följande:

Men VARFÖR...??? Hittar hon inga andra män att vara med?? Måste ju förstå att det ser rätt illa ut att hoppa på kompisens dejts släkt och vänner?? Hur långt är steget till att hon går på din kille "på fyllan"? Näe, jag skulle vara orolig över intentionerna!
    När jag träffade min första kille (äldre) började hans lillebror plöja igenom mina klasskamrater, försökte med min syrra. Ryktet han fick var inte nådigt, och min kille blev även rädd att han skulle gå på mig. Nog att det är ett bra sätt att träffa folk "genom vänner", men att sätta det i system... SÅ liten är inte världen...!

Jo hon har haft en del tinderdejter som hon legat med denna sista. Vilket inte bekommer mig alls då det är killar jag inte känner. Sen i övrigt så har det blivit att hon lärt känna mkt folk genom mig så hon har inget "eget" umgånge från början och det är inte första gången hon beter sig såhär med "mina" bekanta men det har aldrig varit jobbigt för mig innan. Nu har jag känslor för en kille och det blir lite som att ha en jobbig lillasyster som man skäms för. Förlåt för att det låter hårt men just nu känner jag så lite.
  • Anonym ((/)
    Anonym (.) skrev 2026-01-20 13:21:32 följande:
    Nej, du lade till annat också.
    Vem var den kommentaren till?
    Det är två citat du kommenterar.
  • Anonym (Jess)
    Anonym (.) skrev 2026-01-20 11:33:16 följande:
    Männens rykte då? Är det någon som pratar negativt om de då? Ingen förväntar sig att de ska hålla sig borta från just denna tjej?
    Så jag ska springa runt och be min killes kompisar att inte vara med henne? 

Tråden handlar om att min kompis ligger runt bland min killes vänner (och bror) och att jag tycker det är jobbigt. 

Man får givetvis tycka vad man vill om männen. Hon har enligt mig ett eget ansvar för sig själv och sina handlingar. 
Svar på tråden Kan jag säga något om detta?