• Anonym (Tunnhårig)

Hair extensions

Funderar på att sätta in Hair Talk. Någon som har erfarenhet av dessa eller av andra extensions?

Sliter det mycket? Syns tejpen om man sätter upp håret? Hur ofta behöver ni sätta om håret, och hur mycket kostar det?

Mvh

• Svar på tråden Hair extensions
  • Anonym (E)

Jag har gjort det 3 gånger, det var väldigt längesen och jag hade såna klipps man limmar på håret med en tång, gör det inte!! Det är inte värt det, jag gjorde det via kompisar så behövde bara betala någon tusenlapp för materialet, skitnöjd i typ 2 månader sen börjar det dala och då är ditt riktiga hår helt förstört och du behöver klippa en hel del. 

Jag har också tunt hår men satsa på frisyrer som gör så att det ser tjockare ut, fråga frisören om råd, de kan det här, men snälla gör inte extensions, jag vet hur gärna man vill men du kommer att ångra dig efteråt

• Anonym (Tunnhårig)
    Anonym (E) skrev 2026-01-20 15:18:21 följande:

Jag har gjort det 3 gånger, det var väldigt längesen och jag hade såna klipps man limmar på håret med en tång, gör det inte!! Det är inte värt det, jag gjorde det via kompisar så behövde bara betala någon tusenlapp för materialet, skitnöjd i typ 2 månader sen börjar det dala och då är ditt riktiga hår helt förstört och du behöver klippa en hel del. 

Jag har också tunt hår men satsa på frisyrer som gör så att det ser tjockare ut, fråga frisören om råd, de kan det här, men snälla gör inte extensions, jag vet hur gärna man vill men du kommer att ångra dig efteråt

Tack för svar!

Vad jag förstår är Hairtalk en sorts tejp som ska vara snäll mot skört hår, men har läst en del kritik också kring att även dessa skulle slita på det egna håret. Just sådana med kreatinlim sliter extremt mycket vad jag förstår, fast har aldrig haft extensions själv tidigare.
  • Anonym (E)
    Anonym (Tunnhårig) skrev 2026-01-20 16:15:54 följande:
    Tack för svar!

Vad jag förstår är Hairtalk en sorts tejp som ska vara snäll mot skört hår, men har läst en del kritik också kring att även dessa skulle slita på det egna håret. Just sådana med kreatinlim sliter extremt mycket vad jag förstår, fast har aldrig haft extensions själv tidigare.
    Ok, kollade upp dom lite snabbt då jag inte riktigt visste vad det var, jag vill ändå råda dig till att inte göra det, det är verkligen inte värt pengarna, när håret börjar växa ut, det växer fortare än du tror så går det knappt att sätta upp utan att något petar ut. Jag köpte hairdonuts så när jag hade uppsatt så såg det tjockare ut liksom, saltspray funkar också för mig för att "tjocka till det"
  • milkimi

Tar man väl hand om sitt löshår så håller det bra och sliter inte på det egna håret. Läs på innan, vad för produkter som behövs gällande shampo, inpackningar, osv. Misstaget som många gör är att man vårdar håret fel. Gör man rätt så är det inga problem! 

• Anonym (Tunnhårig)
    milkimi skrev 2026-01-20 21:46:46 följande:

Tar man väl hand om sitt löshår så håller det bra och sliter inte på det egna håret. Läs på innan, vad för produkter som behövs gällande shampo, inpackningar, osv. Misstaget som många gör är att man vårdar håret fel. Gör man rätt så är det inga problem! 

Låter superbra, det jag är mest orolig för är att slita på mitt egna hår.

Hur mycket stör tejpen? 
Svar på tråden Hair extensions