Jag har tyvärr inget tips eller så men jag ville bara säga att jag känner lite liknande. Jag har fyra barn (äldsta är vuxen). Näst yngsta är snart 4 och han är ärligt talat helt omöjlig. Ingen av mina två äldsta sån. De är flickor och han är enda pojken men vet inte om det har med saken att göra, barn är ju olika och det finns lugna pojkar också.
Han är såklart helt underbar också men väldigt väldigt jobbig. Skriker och slåss och får utbrott när man säger nej och bråkar med sina syskon. Det här är första gången jag har känt mig begränsad och undviker att göra saker på grund av barnen .. alltså tänker inte typ gå ut och festa eller så , det undviker man självklart med barn utan saker som jag har kunnat göra med de äldre barnen när de var i hans ålder typ gå och fika , gå på restaurang, gå runt i affärer. Försöker oftast göra sånt när han är med pappa eller någon annan eller åtminstone när en annan vuxen är med. Att gå och handla med honom är oftast en mardröm. Men han lyssnar oftast lite mer på pappa faktiskt och farmor när han är hos henne.
Känner igen mig i det där att pulsen rusar hela tiden och man har ont i magen.. Min yngsta som snart är 1 är inte världens lättaste heller, hon är lugn när hon får vara nära men hon vill gärna vara nära hela tiden så att få något gjort hemma är svårt. Nu har de dessutom varit förkylda i omgångar och yngsta har sovit dåligt .. Håller på att bli galen ibland.
Önskar jag hade något tips att ge.. Men du är iallafall inte ensam. Det är en svår ålder.. Men det är olika hur svår den är har jag ju märkt. Lustigt nog var sonen den som var lugnast och skrek minst som bebis men nu är världens vildaste och trotsigaste. Förhoppningsvis blir det inte lättare när de blir äldre.