Är vi nära ett världskrig?
Det känns lite skakigt nu i världsläget.
Tror ni på att vi är på väg in i ett nytt världskrig?
sa till ungarna flera år sen världskrig 3 har börjat, fast den ser annorlunda ut denna gång, alla måste ändå välja en sida till slut. I usa verkar det bli innebördeskrig snart.
Det världskrig som i så fall kan bli aktuellt i den närmaste framtiden är omkring Taiwan, som Kina har planlagt vara klar till att erövra 2027 mens USA är så upptaget med att hantera det kaos som Trump ställer till med andra delar av världen.
Men jag tror att Trump skulle backa om Kina sätter hårt mot hårt och börjar en blockad omkring Taiwan. Att kriga på riktigt mot en kvalificerad motståndare är inte hans stil. Han skulle nöja sig med en deal, Xi får Taiwan och Trump får något annat, som han kan sälja som en seger för America First inför dom egna anhängarna.

Ja kanske, men troligen inte vad vi tidigare betecknat som krig. Det blir inget rent militärt krig utan ett slags hybrid-krig där den ena delen är rent ekonomiskt(Handelskrig) och de andra delarna handlar om ett information/kunskaps-krig, Naturligtvis uppbackat av militära hot.
Stormakterna kommer att försöka kuva resten av världen. Men jag tror inte att vi behöver vara så rädda här i Europa. Vi glömmer ofta att vi faktiskt tillsammans är en ekonomisk stormakt och tillsammans kan vi försvara oss själva.
Om det nu skulle utbryta ett krig så får vi nog räkna med att det kan bli som under Covid-krisen. Vi får svårigheter att få tag i vissa varor som vi tidigare importerar från länder utanför EU. Vi kommer inte längre att kunna resa som vi vill och samhället går upp i beredskapsläge. Jag tror inte på ett militärt krig på Svensk mark. Men självklart ska vi försvara våra gränser.
Jag har marken, brunnen, bössan, vedugnen.
Jag planterar ätbara saker så fort jag kan.
Kunde verkligen inte bry mig mindre, är varken ett dugg rädd eller orolig. Jag har klarat mig själv och kommer såklart fortsätta göra det.
Jobbigt för människor som faktiskt har något att förlora och är beroende av en en annan människa.. Det är att vara både sårbar och rädd/orolig hela tiden, eller i alla fall väldigt ofta.
Kommer se till mig själv, och skiter helt ärligt talat i vad andra gör. Precis som samhället och människor beter sig nu. Är ingen större skillnad. Kommer fortsätta sova gott om nätterna, utan någon som helst oro.
Kunde verkligen inte bry mig mindre, är varken ett dugg rädd eller orolig. Jag har klarat mig själv och kommer såklart fortsätta göra det.
Jobbigt för människor som faktiskt har något att förlora och är beroende av en en annan människa.. Det är att vara både sårbar och rädd/orolig hela tiden, eller i alla fall väldigt ofta.
Kommer se till mig själv, och skiter helt ärligt talat i vad andra gör. Precis som samhället och människor beter sig nu. Är ingen större skillnad. Kommer fortsätta sova gott om nätterna, utan någon som helst oro.
Nej. Ta det lugnt. Det pågår en penismätartävling där Donald vill visa att det är kuk i honom och USA.
Grönland-gate lugnar ner sig. Ukraina/Ryssland ser dock hopplöst ut.
Sedan har vi vårt importerade klan- och släktbaserade krig här.
Men inget världskrig på gång.
Som världsläget ser ut så har vi inte varit närmare än Kuba-krisen.
Putin och Trump är två personer som aldrig skulle träffats under en livstid.
Två narcisissiter med uppblåsta egon som båda tror de kan ta över världen.
Man ska inre önska livet av någon - men det vore en välgärning om .....
Som världsläget ser ut så har vi inte varit närmare än Kuba-krisen.
Putin och Trump är två personer som aldrig skulle träffats under en livstid.
Två narcisissiter med uppblåsta egon som båda tror de kan ta över världen.
Man ska inre önska livet av någon - men det vore en välgärning om .....