• Anonym (14 februari)

Alla hjärtans dag som ÄR singlar.

Ni som inte har en partner vad gör ni på alla hjärtans dag? Såg för några år sen en mamma med sina 2barn va ute o åt en mat bit på alla hjärtans dag.  Nu när man är singel så kanske göra något liknande. Men helst vill jag sitta i en bastu. 

• Svar på tråden Alla hjärtans dag som ÄR singlar.
  • Anonym (14 februari)

Har jag lite tur så får jag jobba dan efter i samband med att kollegan ska på date.  Så det blir bra för oss båda. Jag får tjäna extra pengar och hon får gå på date. Så blir nog ganska bra i alla fall. 

• Anonym (14 februari)
    ResanTillMelonia skrev 2026-01-23 08:15:11 följande:

Firar en annan sak. Hade jag inte gjort det hade jag inte brytt mig. En kommersiell dag bara

Kan det vara bröllops dan? Mitt x också ☺️ 
  • Anonym (14 februari)

De ena xet gifte sig och den andra fyller år på alla hjärtans dag. Så jag får väll sitta och tänka på mina x 😂

• Anonym (Inte född igår)
    Anonym (Bara) skrev 2026-01-23 20:50:12 följande:

Det är bara en dag. Aldrig riktigt brytt mig om den dagen.

Alla dagar kan vara alla hjärtans dag om man vill. Förstår inte hypen ett dugg.

Den kan dock fungera som en påminnelse till tråkmånsar som aldrig gör något romantiskt för sin partner.

Min erfarenhet är att de män som protesterar mest mot AHD och säger "det där kan man väl göra när som helst" är de som aldrig tar initiativ att bjuda ut partnern annars heller. Frågar man så kan de inte berätta när på det senaste året som de ens har bokat dagens lunch på en restaurang som frun gillar och det är lika kul varje gång...

Sen har jag flera gulliga kollegor som jag definitivt hade friskrivit från AHD, eftersom de bara den här månaden är med frun på t.ex. opera (som hon gillar), konsert (artist som båda gillar men hon mest) eller spa (regelbunden deal som båda gillar men han bokar). De männen har ingen anledning att göra något på AHD eftersom de planerar framåt och gör sin partner glad med jämna mellanrum.

AHD = uppsamlingsheat för de som inte fattar hur man tar hand om sin relation.
  • Anonym (Jennifer)
    Anonym (Inte född igår) skrev 2026-01-24 09:46:53 följande:
    Den kan dock fungera som en påminnelse till tråkmånsar som aldrig gör något romantiskt för sin partner.

Min erfarenhet är att de män som protesterar mest mot AHD och säger "det där kan man väl göra när som helst" är de som aldrig tar initiativ att bjuda ut partnern annars heller. Frågar man så kan de inte berätta när på det senaste året som de ens har bokat dagens lunch på en restaurang som frun gillar och det är lika kul varje gång...

Sen har jag flera gulliga kollegor som jag definitivt hade friskrivit från AHD, eftersom de bara den här månaden är med frun på t.ex. opera (som hon gillar), konsert (artist som båda gillar men hon mest) eller spa (regelbunden deal som båda gillar men han bokar). De männen har ingen anledning att göra något på AHD eftersom de planerar framåt och gör sin partner glad med jämna mellanrum.

AHD = uppsamlingsheat för de som inte fattar hur man tar hand om sin relation.
    Spot on på den punkten!  Samma ursäkt från tråkmånsar brukar också komma vid jul "man byter bara pengar med varandra "..  Vilket är detsamma som att dom aldrig uppvaktar sina partners oavsett..  För alla pengar byter plats oavsett tidpunkt på året .....

Och exakt tvärtom också.. dom som regelbundet gör det lilla extra i vardagen för sin partner bryr sig sällan om AHD för att det där med romatik och uppvaktning redan finns i agendan sedan länge...att vissa bokade event  infaller på den dagen är oftast bara en slump 
  • Anonym (Marie)

När jag var singel gjorde jag inget särskilt på alla hjärtans dag. Nu, när jag är gift och har barn, gör jag heller inget särskilt. Man kan bara strunta i det. 

• Anonym (Större)

Jag försöker tänka större. Jag har de senaste 6 åren satt i system att välja ut en person som jag ser ofta och som verkar ensam, och gå fram och börja prata med denne. Det har fallit i god jord och de jag pratat med har känt sig lite mindre ensamma.

• Anonym (14 februari)

Bio eller spa funderar jag på. Blir bra vilket som ☺️

• Anonym (14 februari)

Borde finnas en mötes plats för alla singlar på alla hjärtans dag ☺️. Kanske man skulle hitta någon eller bara ha en trevlig kväll. Så slipper man sitta själv om man inte vill. 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (14 februari)
    Chad89 skrev 2026-02-02 21:02:01 följande:

Som vanligt: Ingenting.

Vem bryr sig om denna dag på riktigt?

Finns säkert någon ☺️ och tror att många har just den här dagen som sin bröllopsdag så då är det väll speciellt för dem. Här har vi drop in varje år just på alla hjärtans dag om man vill gifta sig och många verkar ta chansen just då 
  • Anonym (14 februari)

Ja ja på lördag är det dax ☺️ Hoppas alla får det trevligt vad ni än nu gör. Själv ska jag på minnesstund. 

Svar på tråden Alla hjärtans dag som ÄR singlar.