Vad tycker era tonåringar om att äta?
Tips och trixs kring tonårsmat, vad gillar era tonåringar? vad gillar dom inte? Letar nya recept som tonåringar tycker är roliga.
Tips och trixs kring tonårsmat, vad gillar era tonåringar? vad gillar dom inte? Letar nya recept som tonåringar tycker är roliga.
Dom får önska sig precis vad dom vill så länge det är lagad mat och att de lagar maten själv.
Lagar jag maten blir det maten jag lagar.
redbull
Det är väl ett utmärkt tillfälle att låta tonåringarna göra egna matsedlar, handla, laga maten, osv. Ni kanske kan turas om, och ha varsin matdag?
Min dotter hade en period då hon helst åt vegetariskt, men inte potatis. Sonen åt helst kött, kyckling, ägg och potatis, och allt i stora mängder.
Vad gillar dina barn? Prata tillsammans om det, och kom på lite idéer gemensamt.
Ungdomarna om den nya gränsen för energidryck: ?Kommer inte lyssna? - Aftonbladet TV

haha
Vi äter ganska klassisk husmanskost. Upplever inte att ungdomarna gillar nåt annorlunda mot för när dom var yngre. Kött, kyckling, lax, ris, potatis, pasta. Mycket grönsaker.
Såg en rejäl skillnad på pojkfan när han började gymnasiet. Han gick från kommunalt högstadium med upphandlad mat till privat gymnasium med annan upphandlad mat - och jävlar vad han åt!!
Vi lagar mat med massor av variationer och smak och han blev intresserad av att vara med och smaka av och prova sig fram.
Det går att väcka intresset och låta "barnen" vara med och krydda och prova sig fram.
Idag är han 20 och äter som en häst (även om han pillar bort svamp) spelar ingen större roll vad man ställer fram, hahaha
Min son äter bara Billy's panpizza pepsi max. Ibland måste vi smyga ner vitaminer i pepsin för att han ska må bra.
Min son äter bara Billy's panpizza pepsi max. Ibland måste vi smyga ner vitaminer i pepsin för att han ska må bra.