Vad skulle du tycka om någon skrev en bok om dig?
Jag skriver för närvarande en bok baserad på min gamla dagbok och annat material från min tonårstid. Denna tid var grovt centrerad kring en förälskelse jag hade det relationen passerade stadier från förälskelse, obesvarad kärlek, avslag, vänskap, sexuellt förhållande och stark kärlek som missade sin tidsrymd mellan andra relationer. Samt massa andra relationsrelaterade aspekter som tillförde höga och låga punkter.
Bokskrivandet har varit så kul att gå tillbaka och titta på denna dagbok som är 22-20 år sedan. Och jag skulle så gärna när den är klar visa den för honom som den mestadels handlar om. Jag vill höra hans synpunkter och om han minns saker som jag minns dem. Jag är helt okej med om detta var en livsomvälvande kärlek för mig och något som inte betydde lika mycket för honom. I en ideell värld hade jag gärna givit ut boken men pseudonymer men det är alltför många inblandade så det känns inte realistiskt. Men jag har då någon slags drömbild utav att han lägger tillägg till bokinläggen som tillför en ny aspekt i bokskrivandet.
Problemet är dock att vi har ingen kontakt idag mer än någon enstaka like på sociala medier. Det senaste vi sågs var en gång ett år sedan då vi stötte in i varandra på stan och pratade lite om livet. Skulle det vara fruktansvärt konstigt om man hörde av sig framöver och frågade om han har lust att läsa den för jag tycker egentligen inte att någon annan ska ha förturen att läsa den när det är han som är skriven om mest i boken. Vad hade ni tänkt om någon skrivit en bok centrerad kring er för 20 år sedan?
Vi är båda i relationer sen ca 18-19 år tillbaka, och jag är ibte ute efter någon romantisk relation med honom. Jag vill dock reda ut några frågetecken kring vad som skedde egentligen i det förflutna och är intresserad av hans perspektiv. Tror ni hans fru skulle ta fruktansvärt illa upp? Boken är väldigt beskrivande ä en de sexuella delarna, dock så överväger jag om jag ska ta bort dem innan jag skickar det till honom om jag gör det.