Orsaker till att bebis mådde dåligt
Hej,
Sista 4 veckorna av graviditeten fick jag minskade fosterrörelser. Upprepade ctg visade på att han sjönk i puls vid upprepade tillfällen men fick ingen direkt förklaring. Ultraljud visade att bebisen skickade blod till hjärnan vilket jag förstått berodde på att han inte hade det riktigt bra. I vecka 38 vickade han typ på tån 1 gång om dagen. Jag ringde förlossningen och bönade och bad om igångsättning. Fick typ en suck och att jag kunna komma upp på kontroll om jag var orolig. Väl där visade sig ctg vara patologiskt och det blev akut kejsarsnitt direkt. Han var medtagen och det blev en vecka på neo + hemsjukvård. På efterkontrollen med samma läkare som gått igenom resultatet så visade det några saker under diagnos vad gäller moderkakan. Min läkare sa att allt var normalt men när jag googlar förstår jag att flera av upptäckterna kan ha lett till att det gick som det gick. Dels stod det att det hittades en tromb i navesträngsvenen och att den var hypercoilad. Samt omogna villi och chorangios. Jag känner mig orolig för att bli gravid igen med tanke på ovanstående men enligt läkaren var det ju normalt. Någon som varit med om liknande? Eller rentav någon som är kunnig inom det här?