• Anonym (Hjälp)

Vill han vara kompis eller mer?

Hej jag har en bästakompis som jag skrivit om tidigare att jag ville ha sex med men sen insåg jag att det kanske finns mer där.
    Jag sa till honom att jag kände mer än bara kompisar på senaste och då helt plötsligt skrev han till mig en lördagskväll att jag skule komma och sova hos honom och det gjorde vi men vi låg bara och myste hela natten och hela morgonen fram till 14 på dagen. (inget vi gjort tidigare)
    En veckodag veckan därpå så frågade han om vi skulle ta en cigg... 23.30 på kvällen, jag fattade ju direkt att jag skulle sova där men återigen så låg vi bara och myste.

Efter det blev det helt som vanligt igen, han hade nya tjejer som han påstod sig gilla och jag killar. Som att ingenting hade hänt.

Spola fram tiden 2 månader så ska vi på en weekend till fjällen 6 kompisar och vi sov med varandra båda nätterna och höll om varandra.. Han kom till och med in när jag duschade men inga pussar eller något.
    Dessutom hörde jag han säga till sina kompisar i smyg att han ville ligga med mig den kvällen.

Återigen så gick vi tillbaka till det normala efter det, han åkte iväg och träffade en tjej som han påstår sig gilla och sov där och bara kompis snack mellan oss.

Vad tror ni? Gillar han mig som mer än bästa vän eller är det bara att jag är en trygghet som man kan mysa med ibland?

• Svar på tråden Vill han vara kompis eller mer?
  • Anonym (Jag)

Nej, det gör han inte.

• Anonym (Hmm..,,)

Han är enligt mig väldigt tydlig med att du bara är en kompis. Ville han ligga med dig hade ni gjort det, han vill inte det.

• Anonym (Pick and choose)

1. Hade han velat ha dig som flickvän hade hsn inte träffat andra 

2. Hade han velat ligga hade hsn redan gjort det för länge sedan 

3. Möjlighet finns stt han ser dig som en plan B om ingen annan tjej vill ha honom. Dvs han vill inte ha dig men kan tänka sig att kanske ha dig som tidsfördriv.  

4.  En tydlig vän ger man inte dubbla signaler utan har exakta gränser för hur vänskapen ska se ut.  Här jiddrar han runt och det är faktiskt oschysst och osnyggt och han slösar din tid.  - se punkt 3 

5. Sätt gränser och skaffa självrespekt.  Du blir bara sårad och trasig annars. 

• Anonym (Rädder)

Han är rädd. Inget konstigare än så. Han vill men vågar inte ta steget så han stannar i den säkra zonen mys. Har själv var med om det, att man vill men man vågar inte ta steget.

Vill du ha sex med honom? Vill du ha mer? Vad har du t.ex gjort för att visa det? Du skulle inte möjligtvis kunna ts steget? Då kanske han tar mer steg sen.

• Anonym (Rädder)
    Anonym (Pick and choose) skrev 2026-01-23 11:55:22 följande:

1. Hade han velat ha dig som flickvän hade hsn inte träffat andra 

2. Hade han velat ligga hade hsn redan gjort det för länge sedan 

3. Möjlighet finns stt han ser dig som en plan B om ingen annan tjej vill ha honom. Dvs han vill inte ha dig men kan tänka sig att kanske ha dig som tidsfördriv.  

4.  En tydlig vän ger man inte dubbla signaler utan har exakta gränser för hur vänskapen ska se ut.  Här jiddrar han runt och det är faktiskt oschysst och osnyggt och han slösar din tid.  - se punkt 3 

5. Sätt gränser och skaffa självrespekt.  Du blir bara sårad och trasig annars. 

Fast hon skriver ju att hon träffar andra killar också så tydligen är dom ju lika på den punkten? Eller är det bara killen som ska bestämma sig.

Frågan kanske inte är om han vill vara mer än kompis. Frågan är om hon vill det. Eller om båda vill det samtidigt. Det går liksom inte bara åt ett håll...
  • Anonym (sigge)

han kanske vill ha sex med dig, men gillar dig just nu som en kompis. Ibland blir killar kära efter dom haft sex med tjejen några gånger. 
    Du kan ju testa och se vad som händer, men då ändrar du på bästa kompis status och blir nåt annat. kanske ni blir ihoppa kanske ni blir KK.. men kommer förmodligen bli konstigt att prata om andra med honom senare.

hade en bästis innan vi var lite små kära i varandra, hade sex när vi båda var singla, annars var vi bara kompisar. fast vi visste hela tiden vi skulle aldrig bli ihoppa. 

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Rädder) skrev 2026-01-23 12:01:41 följande:

Han är rädd. Inget konstigare än så. Han vill men vågar inte ta steget så han stannar i den säkra zonen mys. Har själv var med om det, att man vill men man vågar inte ta steget.

Vill du ha sex med honom? Vill du ha mer? Vad har du t.ex gjort för att visa det? Du skulle inte möjligtvis kunna ts steget? Då kanske han tar mer steg sen.

Ja jag vill ha sex med honom, drömde en sexdröm för några månader sen och efter det har jag inte kunnat släppa det.
    Jag sa rakt ut en gång att jag ville ha sex med honom men han svarade "jag vill ha sex med dig med men inte just nu" men och andra sidan sa han ju till sina vänner att han ville ha sex med mig den kvällen i Sälen. 

Jag gick även in till hans rum i princip naken men eftersom vi båda var för fulla så minns vi inte vad som hände sen mer än att jag vaknade upp i hans säng, han naken jag med trosor. 
    Hade förhoppningsvis kommit ihåg om vi hade haft sex men vet inte om vi gjort något annat. 
    En till skum sak var att han hela tiden gick och puttade ner mig i snön för att sen plocka upp mig.. Absolut att man håller på och skojar så med vänner ibland men det var liksom bara jag och ingen av dom andra. En gång satt han i gränsle över mig för att mula mig med snö så tre andra killar kom och attackerade honom för dom trodde han försökte med ett sexuellt övergrepp. 
  • Anonym (Hmm)

Han låter helt klart bög.

Han försökte bara leka lite tuff inför de andra. Jävligt fult av han faktiskt! 

• Anonym (Hmm..,,)
    Anonym (Hmm) skrev 2026-01-23 12:48:52 följande:

Han låter helt klart bög.

Han försökte bara leka lite tuff inför de andra. Jävligt fult av han faktiskt! 

Så kan det verkligen vara. Bögar vill gärna ha tjejkompisar. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hmm..,,) skrev 2026-01-23 12:50:39 följande:
    Så kan det verkligen vara. Bögar vill gärna ha tjejkompisar. 
    Lol. Jag är snubbe och har gärna tjejkompisar, fast jag inte är bög. Så nej. Handlar inte om ditt påstående, utan snarare att han aldrig kommer till skott tror en villig kvinna och de myser i 15 timmar! Något är seriöst fel då! 
Svar på tråden Vill han vara kompis eller mer?