• Soos

Hjälp! Varför nekas samtal?

Hej alla!
    Jag lever i en för mig väldigt svår situation just nu då min man suttit häktad i ca en månad. Under mitt första efterlängtade besök hos honom idag (han har inga restriktioner längre) så berättade han för mig att han äntligen fått godkänt för att få köpa telefonkort och ringa.
    Detta är avgörande för hur jag ska klara av denna tid, vi älskar varandra väldigt mycket och jag mår väldigt dåligt utan kontakt. 

Till saken;

Han försöker att ringa mig under kvällen här men hans advokat meddelade mig att han får en röst i örat som säger ?samtal nekas? eller att jag nekar samtalet förstod jag det som. Jag får inte ens meddelande om att han ringt och inga samtal kommer fram.
    Jag gick direkt till Telia och de bekräftade att allt såg normalt ut i mina inställningar så jag har inga spärrar där

nån kunnig! Vad kan detta bero på?

mvh

• Svar på tråden Hjälp! Varför nekas samtal?
  • Tow2Mater

Kan du ta emot andra samtal?

Du har inte telefonen i flygplansläge av misstag, eller ställt in telefonen på att blockera okända nummer? Kan verkligen Telia se sådana saker...?

Ringer han r
    ätt nummer inkluderat riktnummer....

Om du försöker ringa via 4G-nätet (VoLTE) och detta inte är aktiverat i telefonens inställningar kan samtalet nekas, läser jag, men antar du ringt efter 1 Dec när 2G och 3G näten stängdes av.

• Soos

Jag har kollat alla inställningar osv. Personal i Teliabutiken har kollat också så det ska inte vara nåt ?från mitt håll?.

men han har ju fått godkänt att få besök från mig, hur ska mitt nummer inte vara godkänt då?
    fattar noll 
    för antar att det är nåt ifrån dem?

• Xenia

Kan du inte ringa fängelset och fråga om de spärrat honom från att ringa dig? Det kan ju vara något misstag.

• Trent

Ett alternativ är att du letar efter någon som inte gör saker som leder till långa häktanden med restriktioner. 

Dina föräldrar är säkert stolta.

Svar på tråden Hjälp! Varför nekas samtal?