Anonym (.) skrev 2026-01-24 06:38:12 följande:
Och min hund är såklart en pitbull blandning. Jag skulle ta mitt liv.. men så råkade denna hund trilla in hos mig.. och jag räddade dennes kliv och den räddade mitt liv. Ej planerat ,ej någon kunskap, ej något hundkörkort. Ändå har hunden nu gått lös i 10 år och 5 månader nu och LADRIG gjort någon skada! Den gå över vägen och upp på trottoaren av sig självt! Den går ut i skogsdungen och gör nr 2, den springer aldrig bort, utan visst, den stannar för att lukta tills jag reagerar då den kan stå typ 5 min på samma ställe! Den gör aldrig någon skada. Har alltid selen på sig så OM det behövs så kan jag ta tag i selen. Ändå tjuter folk överallt om att hunden är lös.- Fast den inte har gjort skada på 10+ år och är ännu äldre än så /då den inte var valp när den kom in i mitt liv)
Folk är faktiskt inte rädda för hunden. utan de stör sig enbart på att hunden är lös Samt ras samt min hudfärg. Och då skapar de ett problem.. för att de KAN!( OCH TYDLIGEN SÅ ÄR DET OKEJ FÖR DOM ATT BRYTA MOT LAGAR I SIN PROTEST DESSUTOM! FASTRT HUNDEN INTE BRUYTT SIG POM PERSONEMN ALÖLÖS OCH VI GÅR VIDARE:: MEN ÄNDÅ SKA PERSONEN SKAPA ETTT TRÅNGMÅL FAST VI ÄR PÅ VÄG BORT ! Inte för att vi faktiskt är ett problem utan vi undviker människor men jag har fått tydligt förklarat en gång av en snubbe att den inte tålde att ens ha oss i sitt ögon objektiv. Bara det var störande nog för att skapa problem för oss alltså! Fast vi inte säger ett ljud eller reaktion mot någon överhuvudtaget!
Ja.. skriker på mig nu.. men vänta bara tills hunden inte finns mera i min närvaro .. Då kommer jag visa hur JÄVLA FUCKING LESS jag är på dessa människor!
ÅTERIGEN .. TILL DIG SOM SER rött! HUNDEN har ALDRIG gjort skada! på över != år som lös! Så vad du än försöker ANTYDA SÅ har du FEL både mot cannabis brukare (som du självklart ska smutskasta och kalla för missbrukare) samt pitbull som går lös! !
Pitbull är en av de raser som är inblandade i flest olyckor och attackor mot människor. Inte konstigt alls att människor blir rädda. Tror till och med att den rasen är förbjuden i vissa länder.
Din hund kan vara snäll, men om jag var ute med mina barn så skulle jag bli livrädd om den sprang lös. Jag skulle bli helt rasande arg på ägaren till hunden.
Jag skulle tänka att den ägaren var konstig på något sätt som låter hunden gå lös. Och bli ännu oroligare för mina barn.
Har du allmänt svårt att sätta dig in i hur folk tänker och känner?
Ja, en del människor behandlar människor med en annan hudfärg dåligt. Tyvärr är det så.
Vet inte vad kan kan göra åt det.
Men undvik att ha svarta kläder på dig, många kriminella har det, och då kopplar människor ihop dina kläder med kriminalitet.
Hitta något annat än cannabis som får dig att må bra!