Anonym (TS) skrev 2026-01-24 23:40:12 följande:
Jag tror mest att jag blir stressad för att jag aldrig dejtat eller varit singel om min bild av sådana där appar är att man bara stöter på killar som vill ligga, och egentligen var det nog det jag först var ute efter. Men istället skriver de om barn och önskan om bröllop ganska fort. Är det något nytt? En av killarna känns mer som en psykolog och skriver långa noveller. Fyra har försökt komma hit och träffats nu ikväll och det har känts som att de alla verkligen menat det. Det här stämmer liksom inte med min bild om att folk blir ghostade. Den som känns mest seriös har bokat en tågbiljett till mig om en vecka. Är det såhär det vanliga dejtandet på appar är nu? Känner mig lite rädd.
Hmm, de känns lite knepiga, ärligt talat! Få vettiga karlar skriver väl om barn och bröllop innan man setts? (om ni inte kommit in på ämnet på något naturligt sätt) Och att boka tågbiljett utan att ni bestämt något låter också knepigt... (eller har ni bokat in träff nästa helg?)
Jag känner inte igen det sättet från när jag nätdejtade för ca fem år sedan, men då hade jag tonårsbarn och hade en väldigt seriös framtoning på bilder och text. Du skriver inget om barn, och om du inte har några kanske det är därför männen gissar att du vill ha barn fort?