• Anonym (Anonym (orolig TS))

Bruna flytningar & minskade symptom

Hej 💛

Jag är gravid i vecka 5 (4+3) och känner mig orolig och skulle gärna vilja höra andras erfarenheter. Jag har haft ömma bröst ända sedan ägglossning, men idag har bröstömheten nästan helt försvunnit, vilket gör mig extra orolig. Samtidigt har jag testat graviditetstest 5 morgnar i rad, och strecket har blivit svagt starkare för varje dag, även idag. Den senaste veckan har jag haft stickningar i äggstockarna och lätt molvärk. Idag vaknade jag med ljusbruna blödningar som har hållit i sig hela dagen (inte ökat dock). Jag har också molvärk i ryggen, men känner inte längre något i magen/äggstockarna.

Jag vet att det är väldigt tidigt och att mycket kan vara normalt, men det är svårt att inte oroa sig.

Är det någon som haft liknande symtom där det gått bra? Eller som tyvärr fått andra besked? Tacksam för alla svar 💛

• Svar på tråden Bruna flytningar & minskade symptom
  • Lulemelon
    Anonym (Anonym (orolig TS)) skrev 2026-01-25 17:11:38 följande:
    Bruna flytningar & minskade symptom

Hej 💛

Jag är gravid i vecka 5 (4+3) och känner mig orolig och skulle gärna vilja höra andras erfarenheter. Jag har haft ömma bröst ända sedan ägglossning, men idag har bröstömheten nästan helt försvunnit, vilket gör mig extra orolig. Samtidigt har jag testat graviditetstest 5 morgnar i rad, och strecket har blivit svagt starkare för varje dag, även idag. Den senaste veckan har jag haft stickningar i äggstockarna och lätt molvärk. Idag vaknade jag med ljusbruna blödningar som har hållit i sig hela dagen (inte ökat dock). Jag har också molvärk i ryggen, men känner inte längre något i magen/äggstockarna.

Jag vet att det är väldigt tidigt och att mycket kan vara normalt, men det är svårt att inte oroa sig.

Är det någon som haft liknande symtom där det gått bra? Eller som tyvärr fått andra besked? Tacksam för alla svar 💛

Grattis till plusset :) 

Jag hade lite ljusbruna flytningar runt vecka 8. Som ett brev på posten försvann illamåendet mina ömmande bröst och jag började tro att ett missfall var på g. Illamåendet och ömmande bröst kom tillbaka drygt 2 dagar senare. Kroppen spelade mig ett spratt :) Nu är jag i vecka 38. Tyvärr så går det inte att säga vad det betyder för dig just denna gången, men det finns absolut ingen anledning att tro det värsta baserat på det du skriver. Håll utkik efter smärta och färskt blod då det kan innebära missfall på g. 

Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök njuta av att du är gravid här och nu :) 

• Anonym (qwerty)

Det kan vara en genombrottsblödning. Behöver inte betyda att något är fel.

Svar på tråden Bruna flytningar & minskade symptom