• Anonym (nya tag)

Utmaningar och mål 2026

JAg vill göra en tråd, när januari nästan är slut haha, för veckorapporter om årets utmaningar och mål. Alla som har ett mål får vara med, vare sig det är ett träningsmål, viktmål, skuld-betalningsmål, sparmål, läsmål, eller vad som helst. Hugg en dag i veckan när du känner att du kan skriva en rad.

Jag har själv;
    Cyklingsmål - cykla 3 dagar, vila 1 dag. 
    Läsmål - Läs 12 böcker
    Viktmål - gå ner X kg. Minst 1 men gärna 25, men jag ska dela upp det så det inte blir för mycket
    Betala-skulder-mål - Det är inte fastställt än, jag väntar på besked.
    Mat-mål - ät grönsaker i alla fall två gånger i veckan. 

Hittills har det gått ganska dåligt.

Hittils i januar har jag bara cyklat 7 gånger, totalt 32,7 km. Jag cyklar inne på motionscykel, och jag har mätt ut stäckor på google maps för mål. Jag är just nu en bit utanför Kirkenes i Nordnorge med målet att nå just dit, jag började i Jakobselv i December.

Läsmålet går inte heller jättebra just nu. Jag läser jättesakta Sunrise on the Reaping av Suzanne Collins. Visste ni förresetn att den inte har någon svensk titel? Skitfånigt.

Vikten står stilla men jag har bara börjat väga mig igen de senaste två veckorna.

Jag väntar som sagt på skulderna.

Jag har inte ätit några grönsaker än i januari, om jag minns. Jag måste verkligen lära mig.

• Svar på tråden Utmaningar och mål 2026
  • Anonym (E)

Bra ts! Jag har massor jag behöver göra men tar ett par förändringar i taget så det inte blir för mycket på en gång. Just nu är fokus på att äta max 100g kolhydrater per dag och att spara 4000kr per månad. Sparar till buffert, en resa och till barnen.

• Anonym (E)

Själva målen är att vara färdig med sparande till resan i maj, bufferten i augusti och att ha gått ner några kg i vikt under 2026.

Svar på tråden Utmaningar och mål 2026