• Anonym (Vill bli gravid)

Bekräfta ägglossning

Hej,

jac har problem med att jag får spottings 6-3 dagar innan mens och har nu fått progestron utskrivet jag ska ta efter ÄL

Jag fick en tempdipp CD13 och positivt ÄLtest CD 14. Sedan har min temp höjts om än lite tre dagar i rad och FF bekrätar ÄL. 

har förstått det som att om man har lågt progestron blir det inte nödvändigtvis så stor tempohöjning, men det flesta verkar hamna på runt 37. Vet ju att positivt ÄLtest inte garanterar ÄL, men har en regelbunden cykel och mensen har alltid kommit 13 dagar efter positivt test. 

Vore så tacksam om någon kunnig ville dela sin åsikt då progestronet ju kan hämma ägglossning om man tar det för tidigt

• Svar på tråden Bekräfta ägglossning
  • Anonym (Cc)

Jag hade börjat nu. Hade litat på fertility friend för den tar även hänsyn till dina flytningar och positivt opk tillsammans med tempen.

Hur hög temp man har efter äl beror dels på individ, termometer och var man tempar. Det är lättare att få tydliga tempar om man tempar vaginalt istället för munnen, vaginalt ger också högre temp. 

Min postovulation tempar ligger som dina och jag behövde också progesteron för att blir gravid (snabbare). Blev gravid på tre cykler med progesteron med andra barnet mot ett år med tidigare graviditeter som var mf och första barnet. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Cc)
    Anonym (TS) skrev 2026-01-27 08:46:41 följande:
     Tack snälla!

Vad roligt att höra att progestronet hjälpte dig och beklagar ditt missfall.
    Hoppas det blir det samma för dig 🙏
    Missfallet var bara en del på vägen mot vår bebis, men såklart en prövning då men det blev som det skulle till slut ❤️
  • Anonym (Vill bli gravid)
    Anonym (Cc) skrev 2026-01-27 09:05:29 följande:
    Hoppas det blir det samma för dig 🙏
    Missfallet var bara en del på vägen mot vår bebis, men såklart en prövning då men det blev som det skulle till slut ❤️

tack 🥰

Ja det känns skönt att få progestronet denna månad och inte behöva gå och bara vänta på att spottingsen ska dyka upp. Nu är detta bara vårt fjärde försök och första cykeln med progestron. Slipper dessutom leta symptom på graviditet eftersom progestronet ger liknande symptom vad jag förstått 😅

Svar på tråden Bekräfta ägglossning