• Destinybluee

Hur mycket kan man lita på clear blue digital gravtest angående veckor?

Hej. 

Vi jobbar på vårt första barn (F33 och M38).

Den 5e December förra året skulle min mens komma. Tog graviditetstest 7e december med clear blue digital och då visade det 1-2 veckor.
    Mina sympom var en väldigt snabb trötthet, något mer svullen i livmorden samt en nidlödning. 

Veckan efter hade jag bokat och gått på första - första mötet hos bm. Samma vecka fick jag tidigt mf och ringde barnmorskan veckan efter det.

Fick min mens som vanligt 22e - 23e.

Min mens kom aldrig runt 23 denna månad och testade mig idag - visade 2-3 veckor. 

Min fråga är: 
    Jag har inte känt några direkta symtom denna gång, inte ens en nidlödning så vitt jag kunnat se. Kan man bli gravid utan att känna något fast att man gjorde det första gången? 

Ska testa igen till helgen för att vara helt säker 
  • Svar på tråden Hur mycket kan man lita på clear blue digital gravtest angående veckor?
  • Anonym (J)

Jag hade symptom alla de 10 månader jag INTE var gravid. När jag väl var gravid kände jag absolut ingenting!

Alla graviditeter är dessutom unika, så ja det är helt rimligt. Stort grattis till plusset!  

• Anonym (Cc)

Grattis! fick försöka länge för att bli gravid och under tiden läst så mycket dåligt om cb att jag aldrig skulle få för mig att köpa dem. De mäter ingenting utan är bara en uppskattnin. Många fåt aldrig 3+ trots allt är bra. Och om du läser från länder där det är vanligt att ta blodprov så är det ofta cbs gränser för när det ska slå över mellan veckorna inte stämmer alls. 

Hcg har ett stort normalspann och urin är inte det bästa att mäta i eftersom det påverkas av utspädning. 

• Anonym (Johanna)

Grattis :)
    Om det är efter dagen du skulle fått mens så stämmer ju 2-3 veckor. Jag har aldrig fått 1-2 veckor utan bara 2-3 och sen 3+. Har aldrig testat innan beräknad mens. 

Har varit gravid 6 gånger , två tidiga missfall och fyra barn och jag har aldrig fått en nidblödning så man måste inte få det heller. Symtom kan komma lite senare också eller så får man knappt några alls, det är så olika. 

• Anonym (qwerty)

Alla graviditeter är olika, Det är långt ifrån alla som känner något under en graviditet. Speciellt mellan två graviditeter finns det inget som behöver vara lika.

Fokusera på den graviditet du har nu, jämför dig inte med andra, prata med din BM om du är orolig.

Avseende veckoindikatorn är de rätt giltiga, så länge du inte fortsätter testa genom hela graviditeten för då kommer de bli missvisande.

• Anonym (Cc)

Angående symptom som säger det inte mycket. Jag fick ma v12 med symptom hela vägen och sen nästa som blev bebis hade jag inga symptom och samma sak nu med nr 2 ❤️

Svar på tråden Hur mycket kan man lita på clear blue digital gravtest angående veckor?