• alexxandeer

Undersökningspaneler – Är det värt tiden?

Hej! Jag testade nyligen undersökningspaneler där man svarar på enkäter och testar mobilspel. Specifikt har jag provat https://folkpanelen.se och undrar om det lönar sig eller om det bara är spam.
    Min erfarenhet så långt:
    Jag har tjänat ihop 15 kronor genom att spela ett mobilspel. Det tog några timmar, så räknat på timlön blir det inte mycket... Men jag är ny på det här och undrar om det blir bättre med tiden eller om man behöver strategin för att maximera inkomsten?
  • Svar på tråden Undersökningspaneler – Är det värt tiden?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nä)

Det blir inte bättre än sådär. Dessutom lär din mejladress bli full av spam då den ofta hamnar i fel händer hos såna företag. 

• Anonym (absolut inte)

Det är absolut inte värt det. Ska du vara med på sånt så ska det vara för att du tycker att det är kul att spela och svara på enkäter, inte för att tjäna pengar. Just online-enkäter kan det ubland bli så, ganska ofta faktiskt, att det inte tar 5-10 minuter som de säger, utan 30-40, och sen när du är klar får du plötsligt ett meddelande "du ingår inte i den efterfrågade gruppen/vi har redan tillräkligt med svar från din XXXXXgrupp" (kan vara åldersgrupp, inkomstgrupp, var/hur du bor osv), och så har du suttit där alldeles förgäves. 

Nä, det finns bättre saker att lägga tid på om du vill tjäna pengar.

Svar på tråden Undersökningspaneler – Är det värt tiden?